۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
پرهیز از تمرکزگرایی در برنامه‌ریزی‌ها| ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت ساختمان اتفاق می‌افتد
عضو هیئت رئیسه اتاق اردبیل تاکید کرد؛

پرهیز از تمرکزگرایی در برنامه‌ریزی‌ها| ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت ساختمان اتفاق می‌افتد

اردبیل- وثوقی ایرانی، عضو هیئت رئیسه اتاق اردبیل گفت: با پرهیز از تمرکزگرایی در مسیر توسعه صنعتی باید به شکل منطقه‌ای عمل کرده و بستر تحول را به وجود آورد.

حسین وثوقی ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما نیازمند نگاه نو و تازه به حوزه برنامه‌ریزی به دور از تمرکزگرایی هستیم تا استقرار واحدهای صنعتی و تولیدی را به تناسب شرایط منطقه‌ای شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه نباید در این حوزه شتاب‌زده عمل کنیم بلکه بهتر است با نگاه واقع‌بینانه صنایعی که مورد نیاز استان و شرایط زیرساختی آن است، ‌ تقویت شده و مورد حمایت قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اردبیل گفت: ما امروز به دور از نگاه مدینه فاضله به یک نگاه عقلانی و منطقی نیازمندیم تا با پرهیز از کلی گویی به سمت بیان مشکلات و رفع این دغدغه‌ها با حرکت منطقی و شایسته بیندیشیم.

وثوقی ایرانی افزود: زیرساخت‌های تحول اقتصادی در دنیا در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات خلاصه می شود و ما نمی توانیم مدعی باشیم که در هر سه بخش می خواهیم به توسعه پایدار و همه‌جانبه برسیم در حالی که بهتر است یکی از این مؤلفه‌ها را به عنوان اولویت اصل در نظر گرفته و آن را تبدیل به یک گفتمان غالب در استان کنیم.

وی رشد صنعت را در سال‌های گذشته با حمایت و پشتیبانی دولتی در برخی از استان‌ها یادآور شد و خاطر نشان کرد: امروز دیگر از این مدل توسعه دولتی خبری نیست و بیشتر مدل‌ها به حمایت و همراهی بخش خصوصی بر می گردد تا ما بتوانیم با استفاده از منابع انسانی استان راه و مسیر توسعه را به شکل واقعی طی کنیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق اردبیل با تاکید بر بهبود فضای کسب و کار به عنوان عنصر و عامل اصلی در تقویت زیرساخت‌ها اضافه کرد: در ۶۴ آیتم مشخص بهبود فضای کسب و کار در کشورها و استان‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرد که عمده آنها مربوط به زیرساخت‌های نرم‌افزاری است.

وی بیان کرد: ما در استان به یک تیم متخصص با هدف بهبود شاخص‌های کسب و کار نیاز داریم تا زمینه تسهیل‌گری در فرآیند سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار فراهم‌ آید.

وثوقی ایرانی حضور نخبگان علمی و صنعتی را در جلسات تبیین ظرفیت‌های استان در بخش صنعت فرصتی استثنایی توصیف کرد و ادامه داد:‌ باید در تنویر افکار عمومی و بهبود شرایط کسب و کار از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم تا به تدریج فضای مطلوب کسب و کار را در استان شاهد باشیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق اردبیل با بیان اینکه ۲۰ درصد تولید محصولات در بخش صنعت ساختمان و ۱۳ درصد اشتغال در این بخش است، اظهار کرد: ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری نیز در صنعت ساختمان اتفاق می افتد که توجه به این حوزه می تواند نتایج خوبی را در بخش اشتغال و ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

وثوقی ایرانی تصریح کرد: کشاورزی ۱۸ درصد، صنعت ۳۶ درصد، خدمات ۵۵ درصد و اقتصاد و هنر نیز ۴۰۰ درصد سودآوری دارد که ضروری است به اقتصاد و هنر توجه ویژه شود.

کد خبر: ۱۳۶٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha