۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
بیمه قالیبافان اردبیلی از سال ۹۳ قطع شده است
فیلم استان‌ها؛

بیمه قالیبافان اردبیلی از سال ۹۳ قطع شده است

اردبیل- فعال صنعت فرش دستباف گفت: بیمه تامین اجتماعی قالیبافان در اردبیل از سال ۹۳، قطع شده است و انتظار داریم مسئولان نسبت به حل این موضوع اقدام کنند.

علی رستمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی قالیبافان در اردبیل از سال ۹۳، قطع شده است گفت: بیمه قالیبافی برای فعالان این صنعت بسیار مهم است و انتظار داریم مسئولان نسبت به حل این موضوع اقدام کنند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاون های فرش دستباف اردبیل به تحریم های صورت گرفته علیه ایران اشاره کرد و گفت: این مسئله باعث رکود بازار فعالان صنعت فرش دستباف شده است.

وی با بیان اینکه تولیدات فرش دستباف، تنها در بازار داخلی به فروش می رسد گفت: انتظار می رود مسئولان کشور، رایزنی هایی برای صادرات فرش ایرانی حداقل به کشورهای همسایه داشته باشند.

رستمی گرانی و کمبود مواد اولیه را از دیگر مشکلات صنعت فرش عنوان کرد و افزود: افزایش هزینه های جاری، دستمزد و...، باعث افزایش قیمت فرش شده و همین مسئله بازار داخلی را نیز با مشکل مواجه کرده است.

وی کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در تولید فرش های اردبیل را نامطلوب عنوان کرد و افزود: این مسیله باعث شده تا اردبیل از رقابت با تولیدکنندگان فرش دستباف استانهای همجوار نیز عقب بیفتد.

کد خبر: ۱۳۴٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha