۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۴
مقامات کره جنوبی بازگرداندن دارایی‌های ایران را تسریع کنند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مقامات کره جنوبی بازگرداندن دارایی‌های ایران را تسریع کنند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تاکنون اقداماتی برای بازگرداندن منابع ایران از کره جنوبی انجام شده لذا امیدواریم مقامات این کشور در رفتارشان تغییر ایجاد کنند تا این مهم تسریع شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی، در خصوص اهمیت برگزاری نشست احتمالی ایران و کره جنوبی در رابطه با پول های بلوکه شده، گفت: ایران در میدان عمل از تحریم ها و محدودیت های یکجانبه ایالات متحده عبور کرده لذا بهتر است مقامات کره ای دست از رفتارهای نادرست خود بردارند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند کره جنوبی باید بر اساس منافع ملی خودشان رفتار کنند و عامل اجرای سیاست های ضدبشری کاخ سفید نشوند، اظهار کرد: در واقع ایران برای کره جنوبی بازاری ۸۵ میلیون نفری محسوب می شود که می توانست سوادآور باشد اما آنها مسیر اشتباهی را رفتند.

وی با بیان اینکه برای تسویه حساب با کره جنوبی ابزارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها موضوع دسترسی به بازار کشورمان است، ادامه داد: در واقع سئول پیشرفت های خوبی در حوزه صنعت داشته و برای فروش این محصولات نیازمند بازار مصرف است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تاکنون اقداماتی برای بازگرداندن منابع ایران از کره جنوبی انجام شده است، افزود: بر این اساس امیدواریم مقامات این کشور در رفتارشان تغییر ایجاد کنند و امیدواریم این مهم تسریع شود. در صورت تحقق این امر، رفع محدودیت واردات نیز می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راهبرد سیاست خارجی ایران آسیامحور و همسایه محور است، خاطرنشان کرد: باید یادآور شد در طول تاریخ ملت دو کشور هیچگاه با یکدیگر مشکلی نداشته اند اما دولت کره جنوبی طی چند وقت اخیر تنش آفرینی کرده که باید به این امر پایان دهد.

کد خبر: ۱۳۳٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha