۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
سهم ۹۰ درصدی شرکت های خارجی در بازار دخانیات ایران
مدیرعامل دخانیات ایران مطرح کرد

سهم ۹۰ درصدی شرکت های خارجی در بازار دخانیات ایران

ساری-مدیرعامل دخانیات ایران حمایت از توتونکاران را ضروری دانست و گفت: ۸۰ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می شود که ۹۰ درصد سهم آن مربوط به شرکت های خارجی است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد شیخان عصر سه شنبه در حاشیه نشست با نماینده ولی فقیه در استان با اظهار اینکه با سیاست های غلط صنعت دخانیات در حلقه اول و کشاورزی آسیب دیده است، افزود: این درحالیست که صادق ترین آدم ها شامل کشاورزان در حلقه اول قرار دارند و اگر این قشر دیده شود، برکت به این صنعت برمی گردد.

وی با عنوان اینکه بیشترین ضرر را قشر کشاورز در گام دیده است، افزود: متاسفانه فضایی برای تاجران و دلالان ایجاد شد که توانستند از از این فضا نهایت استفاده را کنند.

وی حمایت از توتونکاران را امری ضروری دانست و گفت: خانواده کشاورزان را در کشت توتون مورد حمایت قرار خواهیم داد.

شیخان با اظهار اینکه مازندران از قطب های اصلی صنعت دخانیات کشور محسوب می شود، گفت: به دلیل تبعیض و عدم توجه زیرساخت های صنعتی این حوزه آسیب دید و حمایت نشد و علاوه براین ظرفیت های جدید نیز ایجاد نشده است.

سرپرست شرکت دخانیات کشور یادآور شد: اگر زیرساخت های تولیدی استان مازندران تقویت شود، این استان دوباره به عنوان قطب مهم کشور در حوزه تولید تبدیل می شود و با رونق تولید شاهد ایجاد اشتغال خواهیم بود.

وی میزان مصرف دخانیات را در کشور ۸۰ میلیارد نخ بیان کرد و گفت: سهم شرکت دخانیات از آن ۱۰ درصد است که در دهه های گذشته بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد بود و اکنون عمده سهم در اختیار شرکت های خارجی قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۳۲٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha