۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
بخش مهمی از فعالیت‌های درمانی تعطیل شده است/ جهش در تولید گیاهان دارویی
به دلیل شیوع کرونا؛

بخش مهمی از فعالیت‌های درمانی تعطیل شده است/ جهش در تولید گیاهان دارویی

قم - یک تولید کننده انواع داروهای گیاهی با بیان اینکه شیوع کرونا بخش مهمی از دارو و درمان را به انزوا کشیده است، گفت: برخی از بیماران از ترس آلودگی به کرونا مراحل درمان خود را پیگیری نمی‌کنند.

حسین رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا روند درمان بیمارهای دیگر مردم به حاشیه رفته است، گفت: متأسفانه کرونا روی عرضه و فروش محصولات ما اثر منفی گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه برخی از پزشکان از پذیرش و ویزیت بیماران خودداری می‌کنند، افزود: برخی دیگر از پزشکان نیز که فعالیت می‌کنند اجازه ورود بازاریابان و عرضه کنندگان به مطب‌های خود برای معرفی و عرضه محصولات دارویی را نمی‌دهند.

مدیر این واحد فناور حوزه گیاهان دارویی عضو پارک علو فناوری قم با بیان اینکه به دو روش محصولات خود را تولید می‌کند، گفت: تمام محصولات ما یا با پایه کاملاً بومی تولید می‌شوند و در صورتی که مواد اولیه آن در کشتزارهای کشور یافت نشود با تحقیق و پژوهش از کشورهای دیگر تأمین کرده و با شرایط داخلی سازگار و بومی کرده سپس عرضه می‌کنیم.

وی از تولید ۲ نوع محصول مهم و استراتژیک برای درمان گیاهی بیماری‌های فشار خون و سکته قلبی خبر داد و اظهار کرد: ما می‌توانیم ۱۲ نوع محصول گیاهی را تولید کنیم که در حال حاضر مجوز عرضه ۱۰ نوع محصول را گرفته‌ایم.

تولید دارو برای مقابله با ویروس کرونا

رنجبر از تولید یک نوع افزایش دهنده قدرت سیستم دفاعی بدن در مقابل ویروس کرونا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کار مطالعاتی این داروی گیاهی انجام شده و در چند ماه آینده می‌توانیم به عنوان یک داروی مقاوم در مقابل ویروس کرونا به بازار عرضه کنیم.

این تولید کننده گیاهان دارویی با اشاره به اینکه در زمینه تولید انواع محصولات فناورانه هیچ مشکلی نداریم، افزود: اگر در صدور مجوز و تأمین مالی مشکلی پیدا نکنیم در سال ۹۹ جهش تولید چشمگیری خواهیم داشت.

کد خبر: ۱۳٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha