۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
سرمایه گذاری از اقلیم کردستان عراق پروژه «پرشین یاقوت» همدان را به نتیجه خواهد رساند
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی همدان:

سرمایه گذاری از اقلیم کردستان عراق پروژه «پرشین یاقوت» همدان را به نتیجه خواهد رساند

همدان - خورشیدی، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان همدان گفت: فردی از اقلیم کردستان عراق پروژه «پرشین یاقوت» همدان را نجات داده و بر روی طرحی که سال ها مغفول مانده بود سرمایه گذاری کرد.

بازار؛ گروه استان ها: یکی از راه‌های رشد و توسعه اقتصادی به ویژه در مناطق محرومسرمایه گذاری در آن مناطق است چراکه در یک تعریف کلی، سرمایه‌گذاری به معنای استفاده از منابع به منظور افزایش درآمد و یا تولید است.

سرمایه گذاری در هر منطقه‌ای باعث رونق گرفتن تولید، افزایش اشتغال و بالطبع افزایش سطح رفاه و زندگی مردم می شود بنابراین از موضوعات مهمی که برنامه ریزان همواره باید به آن توجه داشته باشند موضوع سرمایه‌گذاری است.

استان همدان به لحاظ بهره مندی از فرصت های سرمایه گذاری به ویژه حوزه معدن جایگاه خوبی دارد به طوری که اگر سرمایه گذاران حمایت شوند زمینه توسعه این استان بیش از پیش فراهم می شود.

هادی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار به زیرساخت‌ها و منابع معدنی استان همدان از جمله دولومیت اشاره کرد و با بیان اینکه دو کارخانه مربوط به دولومیت در استان همدان در حال ساخت است که یکی از آنها در شهرستان نهاوند قرار دارد، اضافه کرد: این کارخانه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم دهه فجر امسال به بهره برداری برسد ضمن اینکه می‌توانیم هشت کارخانه دیگر در این زمینه در استان همدان ایجاد کنیم.

بخش معدن گلایه دارد که بانک‌ها برای خرید ماشین آلات به آنها تسهیلات نمی‌دهند و ذخایر معدنی را به رسمیت نمی‌شناسند

خورشیدی با اشاره به اینکه بخش معدن گلایه دارد که بانک‌ها برای خرید ماشین آلات به آنها تسهیلات نمی‌دهند و ذخایر معدنی را به رسمیت نمی‌شناسند، عنوان کرد: باید به معیشت مردم رسیدگی کرد و رسیدگی به معیشت به معنی ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان همدان در رابطه با اقدام برای طراحی نقشه راه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان همدان با بیان اینکه باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشیم، افزود: مهمترین برنامه ریزی ما در مرکز خدمات سرمایه گذاری در اداره اقتصاد دارایی و استانداری است و این دو مرکز باید برنامه‌هایی را ارائه دهد که بدانیم ظرفیت استان همدان چیست.

یک سرمایه گذار از اقلیم کردستان عراق به نام شیخ احمد شیخه آمده و پرشین یاقوت را نجات داده و می‌خواهد بر روی طرحی که سالیان سال مغفول مانده سرمایه گذاری کند تا به نتیجه برسد

وی با اشاره به اینکه باید روش را عوض کرده و به دنبال سرمایه گذاری های شدنی برویم، اضافه کرد: یک سرمایه گذار از اقلیم کردستان عراق به نام شیخ احمد شیخه آمده و پرشین یاقوت را نجات داده و می‌خواهد بر روی طرحی که سالیان سال مغفول مانده سرمایه گذاری کند تا به نتیجه برسد.

سرمایه گذار عراقی پروژه «پرشین یاقوت» همدان را به نتیجه خواهد رساند

خورشیدی با بیان اینکه باید دنبال سرمایه گذاری خارجی باشیم و سرمایه گذار خارجی نباید در استان اذیت شود، عنوان کرد: سرمایه گذار باید به راحتی به استان آمده و سرمایه گذاری کند.

وی به تاسیس پنجره واحد سرمایه گذاری در سال های گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه نمایندگان برخی دستگاه‌های پر کار مثل جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در پنجره واحد حضور داشتند، ادامه داد: در آنجا فقط بر روی بر سرمایه گذاری خارجی تمرکز شده بود در حالی که با برنامه ریزی درست می‌توانیم سرمایه گذاران داخلی را هم ترغیب به سرمایه گذاری کنیم.

کندی کار جلوی سرمایه گذاری را می‌گیرد
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه ۸۵ مورد از قوانین مانع سرمایگذاری در همدان رفع نشده است، افزود: کندی کار جلوی سرمایه گذاری را می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از گیرها در پنجره واحد سرمایه گذاری استان این است که ۱۷ استعلام برای یک پرونده سرمایه گذاری لازم است، اضافه کرد: زمانی که پنجره واحد هر ۱۷ استعلام را تایید می‌کند، بانک از نو ۱۷ استعلام می‌خواهد و اینجاست که باید سئوال کنیم پس این‌ پنجره واحد سرمایه گذاری چه کاره است؟

سرمایه گذار باید از پنجره واحد سرمایه گذاری راهی بانک شود و بانک تسهیلاتت پرداخت کند

خورشیدی با بیان اینکه پنجره واحد می‌تواند در جذب سرمایه گذار تاثیر گذار باشد، عنوان کرد: سرمایه گذار باید از پنجره واحد سرمایه گذاری راهی بانک شود و بانک تسهیلاتت پرداخت کند.

سرمایه گذار عراقی پروژه «پرشین یاقوت» همدان را به نتیجه خواهد رساند

وی در ادامه از دستگاه‌های نظارتی انتقاد کرد و با بیان اینکه استانداری باید دستگاه‌های نظارتی را در جلسه‌ای دعوت کند و همکاری آنها را برای جذب سرمایه گذار بخواهد، ادامه داد: مچ گیری‌ها و عدم همکاری‌ها باعث عدم پیشرفت استان شده است.

وی بر جذب سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: برای پیشبرد کار سرمایه گذاران همه مسئولان اجرایی باید بدون سنگ اندازی زمینه های مختلف را فراهم کنند.

خورشیدی با تاکید ب اینکه مدیران بخش اقتصادی دولت به این نتیجه رسیده اند که بهبود وضع اقتصاد و زمینه های کسب و کار کشور حول محور علاقمندی و توجه بخش خصوصی به سرمایه گذاری می گردد، گفت: باید مدیران دستگاه های اجرایی استان همدان مانند اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، محیط زیست و غیره که با صدور مجوز تاسیس ارتباط دارند در پنجره واحد گرد هم می آیند و به سرمایه گذار خدمات لازم برای صدور پروانه تاسیس را ارائه می دهند.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • منتقم IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      همدان و صنعت همدان انقدررر بدبخت شده هادی خورشیدی میاد راجع بهش مصاحبه میکنه. یه کم قبل از مصاحبه راجع به سوابق طرف مطالعه کنید که اسباب خنده مردم نشوید