۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۸
 ساخت مسکن در ۸ سال گذشته کمتر از ۱۵۰ هزار واحد بوده است
کارشناس حوزه مسکن:

ساخت مسکن در ۸ سال گذشته کمتر از ۱۵۰ هزار واحد بوده است

عبدی، کارشناس حوزه مسکن با اشاره به انباشت تقاضا در حوزه مسکن در هشت سال گذشته گفت: متاسفانه تمام قوانین بالادستی بر مبنای نساختن مسکن باعث ایجاد تورم و گران شدن در بخش مسکن شد.

به گزارش بازار، مسعود عبدی، کارشناس حوزه مسکن ظرفیت و توان حل بحران مسکن در کشور را موجود دانست و گفت: در یک دهه اخیر در حوزه سیاست گذاری مسکن خوب عمل نکرده ایم و نتوانسته ایم عرضه و تقاضا را به تعادل بکشانیم. البته بخشی از بحران مسکن ناشی از تورم و بالا رفتن هزینه ساخت در کشور است.

وی در عین حال با تصریح بر اینکه علی رغم تورم، می توانستیم مسکن را مدیریت کنیم تا کمتر به اقشار مختلف مردم در این حوزه فشار بیاید، اظهار کرد: حداقل می توانستیم با ساخت واحدهای مسکونی و تعداد حداقل بالای ۵۰۰ هزار مسکن در سال، در بازار و قیمت آن تعادل ایجاد کنیم.

این کارشناس حوزه مسکن در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با تاکید بر اینکه برای تثبیت قیمت مسکن باید مباحث کلان اقتصادی بهبود پیدا کنند، عنوان کرد: مسکن مهر باعث خانه دار شدن بخشی از مردم به ویژه در دهک های پایین شد. دولت بعد به بهانه ایراداتی که مسکن مهر داشت، آن را تعطیل کرد در حالی که باید با رفع ایرادات، آن را ادامه می داد.

عبدی با اشاره به انباشت تقاضا در حوزه مسکن در هشت سال گذشته بیان کرد: متاسفانه تمام قوانین بالادستی بر مبنای نساختن مسکن بود که باعث ایجاد تورم و گران شدن در بخش مسکن شد. میانگین پروانه صادر شده در هشت سال گذشته به صورت سالانه زیر ۱۵۰ هزار بود.

وی با اشاره به ورود مجلس و تصویب ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن گفت: مجلس، دولت را مکلف کرد که چهار میلیون واحد مسکونی را در طول چهار سال بسازد. باید زمینه را برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال ایجاد کرد و این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که مسکن، صنعت پیشرو محسوب می شود و می تواند موتور محرکه اقتصاد باشد. در حقیقت راه افتادن صنعت مسکن، علاوه بر کاهش قیمت خانه، باعث افزایش اشتغالزایی نیز خواهد شد.

این کارشناس حوزه مسکن ضمن اشاره به وجود بحران در بخش های مختلف اقتصادی در کشور تصریح کرد: متاسفانه بخش مسکن بیش از سایر بخش ها درگیر بحران هستند و این مسئله ناشی از عدم ساخت مناسب با تقاضا در کشور در طول چند سال اخیر بوده است.

کد خبر: ۱۳۰٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha