۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
فشار حذف ارز دولتی روی مصرف کننده خواهد بود|ثبات قیمت تنها راهکار برون رفت از مشکلات
مدیرعامل شرکت کیتوتک:

فشار حذف ارز دولتی روی مصرف کننده خواهد بود|ثبات قیمت تنها راهکار برون رفت از مشکلات

کرج- سلحشور، مدیرعامل «شرکت کیتوتک» گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تولید کننده‌ها در زمینه تامین مواد «خارجی و داخلی» آسیب بزرگی به همراه دارد که نتیجه آن افزایش قیمت و فشار روی مصرف کننده خواهد بود.

سهیلا سلحشور کردستانی، بانوی کارآفرین و مدیرعامل «شرکت کیتوتک» تولید کننده محصولات مهندسی-پزشکی و ترمیم کننده های بیولوژیک در کشور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بی ثباتی قیمت‌ها افزود: شرایط سختی برای تولیدکننده ها ایجاد شده است.

سلحشور کردستانی ادامه داد: تقریباً هر روزه قیمت مواد اولیه در حال افزایش است و برای پیش فاکتور هایی که صادر می‌شود یک ساعت مهلت به ما می‌دهند تا خرید کنیم. با این فشاری که به تولیدکننده می آورند یا باید کار را تعطیل کنند یا باید با مدیریت درست و کنترل هزینه ها، تولید را سرپا نگه دارند.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت افزایش قیمت مواد اولیه آسیب بسیار زیادی می زند، خصوصاً افزایش قیمت مواد اولیه که برای تجهیزات پزشکی به تولیدکننده تحمیل می شود.

کاهش تولید منجر به تعدیل نیرو و افزایش بیکاری خواهد شد
مدیرعامل شرکت کیتوتک در پاسخ به این پرسش که تحت شرایط عنوان شده آیا تولیداتشان کاهش داشته یا نه، گفت: در تولید برخی محصولات که مواد اولیه شان در دسترس نیست و وارد نمی شود یا بسیار گران است، سعی کردیم تولیداتمان را کاهش دهیم.

کردستانی اظهار کرد: کاهش تولید هم منجر به کاهش و تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی و افزایش بیکاری در جامعه می شود.

افزایش مداوم هزینه مواد اولیه باعث می شود ما مجبور به افزایش قیمت کالاهایمان شویم که در نهایت فشار زیادی روی مصرف کننده می آورد.

وی با بیان اینکه ما مشمول مستقیم ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی شویم و تاکنون هم از ارز دولتی استفاده نکردیم افزود: اما به طور کل برداشتن ارز از روی دارو یا اقلام دیگر موجب افزایش بیش از پیش قیمت ها و هزینه های تولید و اقتصاد کشور می شود.

کردستانی با تاکید بر اینکه راهکار برون رفت از این شرایط فقط ثبات قیمت و جلوگیری از افزایش قیمت هاست، گفت: دولت و اقتصاد دان ها باید به طریقه مناسب جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند و راهکاری برای این معضل که هر روز بیشتر از قبل به تولیدکننده و مردم آسیب می زند را بگیرند.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha