۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
۹۰ درصد تولید دوچرخه بومی سازی شد| نیاز صنعت به حمایت دولت از تولیدکنندگان   
تولید کننده دوچرخه در گفتگو با «بازار»:

۹۰ درصد تولید دوچرخه بومی سازی شد| نیاز صنعت به حمایت دولت از تولیدکنندگان   

کاظمی، مدیر فروش شرکت دوچرخه سازی پورت لاین گفت: ۹۰ درصد قطعات دوچرخه را بومی سازی کرده ایم، از نظر طراحی محصولات تولید داخل چندان قابل قبول نبوده اما کیفیت بالایی نسبت به مشابه وارداتی دارد.

بازار؛ گروه خودرو: دوچرخه به عنوان پاک ترین وسیله حمل و نقلی شناخته می شود، این وسیله نقلیه نه تنها به بهبود هوا کلان شهرها بلکه به سلامت راکبین نیز کمک بسزایی می کند. متاسفانه فرهنگ استفاده و تولید این محصول در کشور چندان توسعه و ارتقا نیافته است و اغلب در سایه و سکوت خبری قرار دارند.

در این میان تولیدکنندگانی وجود دارند که با همت و تکیه به دانش و تخصص فنی اقدام به تولید محصولات با کیفیت کرده اند. مانند هر کالا و بازار دیگر در پی عدم توجه دولت های سابق به نیاز مصرف کنندگان در کشور متاسفانه بخش ویژه بازار دوچرخه در دست محصولات بی کیفیت چینی است. هرچند که دولتمردان نسبت به تولید و نیاز مصرف کننده کم توجه هستند، بازار هوشمندانه محصول مورد نیاز را انتخاب می کند.

برای بررسی صنعت و بازار دو چرخه سراغ علیرضا کاظمی مدیر فروش شرکت دوچرخه سازی پورت لاین رفتیم که در ادامه بخشی از این گفت و گو را از نظر خواهیم گذراند:

* شرکت پورت لاین از چه سالی شروع به فعالیت کرده و چه محصولاتی را در صنعت دوچرخه سازی تولید می کنند؟
شرکت پورت لاین یک تولید کننده داخلی است که ۸۹ تا ۹۰ درصد قطعات دوچرخه را بومی سازی کرده ایم. در کشور سازندگان دوچرخه ای وجود دارند که مونتاژ کار هستند و بخشی از تولید محصول خود را برون سپاری می کنند. اما سعی داشتیم این ریسک را پذیرا باشیم و به تولید ورود کنیم، توانستیم در مدت دو سال که از آغاز فعالیت پورت لاین گذشته، ضریب ساخت داخل ۹۰ درصدی را برای محصولات ایجاد کنیم. امیدواریم با حمایت های دولت از ساخت داخل، به زودی محصولات را ۱۰۰ درصد ساخت داخل کنیم.

دوچرخه های بزرگ سالان را هم در سال آینده تولید انبوه خواهیم داشت، تاکنون نمونه های به صورت کانسپت از دوچرخه های بزرگ سال تولید کردیم

* باتوجه به اشاره شما نسبت به ساخت داخل محصولات، در چه کلاس های دوچرخه و برای چه طیف سنی تولید دارید؟
دوچرخه های که در بازار عرضه کردیم، سایزهای ۱۲، ۱۶ و ۲۰ است. مدل های مختلفی که نیاز بخش کودکان و نوجوانان را تامین می کند. اما دوچرخه های بزرگسالان را هم در سال آینده تولید انبوه خواهیم داشت. دوچرخه های سایز بزرگ سال بنابه نیاز مصرف کننده، کمی تخصصی تر خواهد شد، باید دقت بیشتری نسبت به محصولات جاری در تولید داشت. تاکنون نمونه های به صورت کانسپت از دوچرخه های بزرگ سال تولید کردیم، از این محصول نیز به عنوان پیش نمایش استفاده کردیم که مشتریان نیز در این خصوص آگاه شوند.

۹۰ درصد تولید دوچرخه بومی سازی شد| نیاز صنعت به حمایت دولت از تولیدکنندگان   

* شاهد هستیم که در بازار دوچرخه های وارداتی فراوانی وجود دارد، برای رقابت با این محصولات چه برنامه ای دارید؟
در بازار همانطور که اشاره کردید دوچرخه های وارداتی به ویژه چینی وارد شده است، بخشی از این محصولات کیفیت مناسب داشته و بخش دیگر کیفیت ندارد. با توجه به اینکه تولید یک فرآیند پر هزینه است سعی داشتیم محصولات را به گونه ای تولید کنیم که به صورت قیمتی و کیفی قابلیت رقابت با نمونه های وارداتی باشد. دوچرخه های تولید داخل دارای خدمات پس از فروش است.

دوچرخه های که به بازار عرضه می شوند دارای بیمه هستند، برای مصرف کننده با بیمه ارائه می شود و پس از استفاده دوچرخه توسط مشتری هر زمان دچار ایراد فنی شود، مجموعه ما خدمات پس از فروش ارائه می دهد

* به بحث خدمات پس از فروش اشاره کردید، آیا محصولاتی که تولید می کنید دارای گارانتی هستند؟
دوچرخه های که به بازار عرضه می شوند دارای بیمه هستند، برای مصرف کننده با بیمه ارائه می شود و پس از استفاده دوچرخه توسط مشتری هر زمان دچار ایراد فنی شود، مجموعه ما خدمات پس از فروش ارائه می دهد. نمونه های خارجی شاید طراحی بهتر داشته باشند، اما از نظر کیفی محصولات تولید شرکت ما بالاتر هست. باید در کشور روی حوزه طراحی بیشتر کار کینم که بتوانیم دوچرخه های خود را به روزتر طراحی و عرضه کنیم.

* به عنوان پرسش پایانی، به عنوان یک تولید کننده داخلی از دولت چه درخواستی برای حمایت دارید؟
از دولت نه تنها شرکت پورت لاین بلکه تولیدگران دیگر با توجه به شعار سال جاری که توسط مقام معظم رهبری تعیین شد، درخواست مدیریت سرمایه های ملی در کنار اهمیت به تولیدکنندگان داخلی جهت کاهش وابستگی حداقلی را داریم. این حمایت به هر شیوه ممکن هست از سوی دولت با طرح های معافیت و تامین منابع مالی و غیره باید انجام شود. همچنین باید اشاره کنم اکنون در بازار مشتریان به دنبال محصولات تولید داخل هستند که این مساله گویا حمایت مشتریان از تولید داخل است.

کد خبر: ۱۲۹٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha