۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
بهترین بروکر برای ایرانیان ۸ ویژگی مهم دارد

بهترین بروکر برای ایرانیان ۸ ویژگی مهم دارد

برای شروع سرمایه گذاری و ورود به بازارهای مالی، ابتدا باید یک بار برای همیشه خیالتان را از انتخاب یک بروکر معتبر راحت کنید.

به گزارش بازار، برای شروع سرمایه گذاری و ورود به بازارهای مالی، ابتدا باید یک بار برای همیشه خیالتان را از انتخاب یک بروکر معتبر راحت کنید. شاید در ابتدا اهمیت این موضوع چندان قابل توجه نباشد، ولی فرض کنید برای شروع معامله‌گری با سرمایه اندکی وارد بازار می‌شوید. اگر مهارت کافی کسب کردید و سود مناسبی کردید آیا نگران امنیت سود و پول خود نخواهید بود؟ قطعا این نگرانی‌ها در دراز مدت باعث عدم تمرکز شما روی معاملاتتان خواهند شد.

ما قصد داریم با بررسی ویژگی‌های یک بروکر قابل اطمینان و امن، به شما در مسیر رشد مالی کمک کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

۱. سابقه بروکر

توجه کنید: اولین بودن اهمیت ندارد! بلکه این سابقه فعالیت های بروکر است که امتیاز بالایی دارد. بروکرهای فارکس در طول دوران فعالیت خود، چه طولانی باشد چه کوتاه، باید ثابت کنند که به مشتریان خود اهمیت می‌دهند. این ارزش قائل شدن برای مشتریان شامل موارد به خصوصی است که در ادامه به توضیح آن‌ها میپردازیم.

۲. رگولاتوری بروکر فارکس

رگولاتوری، نهادهای دولتی یا خصوصی هستند که بر سازمان‌هایی که در بازارهای مالی فعالیت دارند نظارت می‌کنند. برای مثال می‌توان از رگولاتوری FSC, CySEC, FCA و... و. نام برد. زمانی‌که بروکری که تحت نهاد نظارتی معتبری کار می‌کند، به این معنی است که این بروکر فارکس در انجام تعهدات خود به مشتریان تلاش زیادی می‌کند. از طرفی شاهد موارد زیادی بوده‌ایم که بروکری زیرنظر رگولاتوری معتبری نبوده و در پرداخت سود مشتریان کوتاهی کرده است! بنابراین قبل از انتخاب بروکر فارکس خود حتما به رگوله بودن آن توجه کنید.

بهترین بروکر برای ایرانیان ۸ ویژگی مهم دارد

۳. اعتبار بروکر فارکس

علاوه بر رگولاتوری که در بالا توضیح داده شد. دستاوردها و موفقیت های بروکر نیز می‌تواند سرنخ های خوبی برای انتخاب به شما بدهد. یک بروکر ممکن است در طول فعالیت خود، سابقه ورشکستگی داشته باشد و از طرف دیگر ممکن است بروکری اسپانسر نهادهای بزرگی باشد.

یکی از افتخارات بزرگ در بین بروکرهای مطرح متعلق به بروکر پی سی ام می‌باشد. این بروکر رکورد انجام بزرگترین معامله بورس دبی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار را دارا می‌باشد!

۴. دریافت اسپرد و کارمزد کمتر توسط بروکر

گرچه دریافت کمیسیون راه درآمد بروکر است ولی بروکرهایی که برای مشتریان خود ارزش قائل هستند و به موفقیت آنها کمک می‌کنند، نرخ اسپرد و کمیسیون خود را شفاف و منطقی تعیین می‌کنند.

در هنگام انتخاب بروکر خود حتما دقت کنید که بروکر از شما اسپرد پنهان دریافت نکند. یکی از ویژگی‌های بروکر ایمن این است که همه چیز را شفاف ارائه داده باشد.

۵. توجه بروکر به ارتقای دانش مشتریان

یک بروکر مطرح و قوی همیشه سعی در ارتقای دانش مشتریان خود دارد. زیرا موفقیت آنها را موفقیت خود میداند. بروکرهای معتبر برنامه ریزی های گوناگونی برای آموزش کرده اند. برای مثال بروکر پی سی ام برای آموزش اصول ترید دانشگاهی جامع به نام دانشگاه تریدری تاسیس کرده است.

بهترین بروکر برای ایرانیان ۸ ویژگی مهم دارد

۶. نحوه واریز و برداشت

یکی دیگر از ویژگی‌های بروکر فارکس حرفه‌ای فراهم کردن روش های گوناگون و ایمن واریز و پرداشت پول هست. بروکرهای معتبر برای کاربران خود راه‌های زیادی را برای تراکنش های مالی در نظر گرفته اند. مانند وبمانی پرفکت مانی مسترکارت بیت کوین و ...

برخی از این بروکرهای معتبر برای کاربران ایرانی خود اقدام به ایجاد درگاه واریز و برداشت ریالی کرده‌اند.

۷. پشتیبانی

بحث پشتیبانی برای بروکر فارکس بسیار مهم و حیاتی است. بدلیل ۲۴ ساعته بودن بازار فارکس، در تمام ساعات شبانه روز فعالان این بازار مالی نیاز به پشتیبانی خواهند داشت. همچنین برخوردار بودن از پشتیبانی فارسی برای کاربران ایرانی یک مزیت بزرگ است. پشتیبان‌های یک بروکر حرفه ای به اکثر مسائل فنی آشنا بوده و توانایی ارجاع به موقع پیام ها به قسمت مربوط را دارند.

۸. ارائه سیمبل‌های معاملاتی متنوع

گرچه بازار فارکس مربوط به جفت‌ارزهاست، بروکرهای زیای اقدام به ارائه سایر سمبل‌های معاملاتی کرده‌اند. این روزها بازار ارزهای دیجیتال بسیار داغ شده است و معامله‌گران فارکس به ترید بر روی رمزارزها علاقه‌مند شده‌اند. از این رو بعضی بروکرها اقدام به اضافه کردن نمادهای رمزارز برای معامله‌گران کرده‌اند. شما می‌توانید برای آموزش ارزهای دیجیتال و نحوه معامله از صفحه تحلیل فاندامنتال رمز ارز سایت پی سی ام استفاده کنید.

نتیجه گیری:

مواردی را که در بالا بیان کردیم، نقشه راه شما در انتخاب بروکر فارکس معتبر خواهد بود. بروکرهای زیادی را میتوانید با سرچ در گوگل پیدا کنید. اما برای بررسی هر بروکری همیشه موارد ذکر شده در بالا را به یاد داشته باشید. امیدواریم این مقاله برای شما مفیده بوده باشد.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha