۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
افزایش اشتغال و ارزش افزوده با فعالیت زنجیره ای تولید آلومینیوم
وزیر صمت مطرح کرد؛

افزایش اشتغال و ارزش افزوده با فعالیت زنجیره ای تولید آلومینیوم

لامرد- وزیر صمت گفت: زنجیره پایین دستی آلومینیوم باید در منطقه لامرد مستقر شود که موجب اشتغال و ارزش افزوده بیشتری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدرضا فاطمی امین ظهر پنج شنبه در مراسم جشن دستیابی ظرفیت ۳۰۰هزارتن آلومینیوم در سال در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب اظهار کرد: شاهد افزایش تولید در شرکت آلومینیوم جنوب هستیم و بیشتر از اینکه در اینجا دغدغه تولیدات بیشتری داشته باشم دغدغه این را دارم که تولیدات اینجا زنجیره‌ای ادامه دار باشد.

وی گفت: خوشبختانه امروز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۱۳ مگاواتی لامرد در مجاورت کارخانه صنایع آلومینیوم جنوب آغاز شد که این موضوع میتواند به نوبه خود انجام تولیدات را تضمین کند و حائز اهمیت است.

او افزود: با توجه به اینکه منطقه ویژه ۸ هزار هکتار وسعت دارد به لحاظ زیرساختی نیز دارای امکانات خوبی است باید تلاش شود تا زنجیره پایین دستی آلومینیوم نیز در اینجا مستقر شود که موجب اشتغال و ارزش افزوده بیشتری شود.

فاطمی امین افزود: امید است در سالهای آینده تمرکز کنیم تا منطقه ویژه اقتصادی لامرد هم زنجیره آلومینیوم را افزایش دهیم و هم پایین دستی های آن را وسعت دهیم، به نظر میرسد با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی جای مناسبی برای توسعه صنعت است.

وی ادامه داد: ما در وزارت صنعت معدن تجارت چند اولویت داریم که یکی از آنها صادرات و اشتغال است، لذا به همین منظور پروژه ای را آغاز کرده ایم که هر شهرستان مشخص کند که چه اولویت هایی آنجا برای سرمایه‌گذاری مناسب است از جمله شهرستان لامرد، لامرد با موقعیت استراتژیکی که دارد خیلی میتواند در سالهای آینده شکوفا شود و آنچه در توان داشته باشیم کمک خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۲۹٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha