۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۵
بلاتکلیفی کارخانه سیمان دهلران| رویای بزرگ طرح صنعتی محقق نشد
بازار گزارش می‌دهد؛

بلاتکلیفی کارخانه سیمان دهلران| رویای بزرگ طرح صنعتی محقق نشد

ایلام- ۱۶ سال از ساخت کارخانه سیمان دهلران به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ صنعتی در استان ایلام می‌گذرد، به رغم وعده‌های فراوان هنوز این طرح افتتاح نشده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: شهرستان دهلران در فاصله ۲۲۰ کیلومتری از مرکز ایلام دارای معادن غنی سیمان، سیلیس، گچ و سنگ‌های مرغوب است، ۱۶ سال پیش برای استفاده از این معادن قرار بود کارخانه سیمان احداث شود، ولی حالا این طرح برای اتمام کار در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

وعده‌های زیادی از سوی مسئولان و سرمایه گذار طرح برای اتمام این پروژه داده شده ولی تاکنون هیچکدام از این وعده‌ها عملی نشده تا غبار فراموشی بر تن میلیاردها تومان تجهیزات مدرن وارداتی همچنان ماندگار باشد.

ظرفیت تولید کارخانه سیمان دهلران سه هزار و ۳۰۰ تن سیمان در روز است
رئیس سازمان صمت استان ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کارخانه سیمان دهلران یکی از طرح های مهم صنعتی در استان ایلام به شمار می رود که برای اجرای این طرح تسهیلات ارزی و ریالی پرداخت شده است.

رضا محمدرحیمی بیان کرد: کارخانه سیمان دهلران در مراحل پایانی ساخت است، شرط لازم و کافی برای راه اندازی این طرح این است که پیمانکار با سرعت به تکمیل آن ادامه دهد که البته یک مطالبه عمومی در استان است و لازم است که مجریان طرح باید به این امر توجه کنند.

وی گفت: ظرفیت تولید کارخانه سیمان دهلران سه هزار و ۳۰۰ تن سیمان در روز است که در صورت رسیدن این واحد به تولید علاوه بر تامین سیمان موردنیاز شهرستان، می‌توان مازاد آن را صادر کرد.

محمدرحیمی تصریح کرد: با پیگیری‌ها و حمایت دستگاه قضائی و مصوبات ستاد تسهیل استان ایلام عملیات اجرایی کارخانه سیمان دهلران تسریع داده شده و امیدواریم تا سال آینده تکمیل شود.

جوانان بیکار دهلران در انتظار اتمام ساخت کارخانه سیمان
نماینده مردم دهلران در مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال ۸۴ به سرمایه گذار کارخانه سیمان دهلران ۳۳ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات ریالی اعتبار پرداخت شده اما نه پروژه را تمام‌می کند و نه پول را بر می‌گرداند.

پیگیری‌هایی از طریق رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور و بازرس کل استان ایلام شده است ولی سرمایه گذار کوتاهی و قصور کرده و وظایف قانونی خود عمل نکرده است

بلاتکلیفی کارخانه سیمان دهلران| رویای بزرگ طرح صنعتی محقق نشد

بهزاد علیزاده اضافه کرد: معضلات این کارخانه را به رئیس جمهور، رئیس دستگاه قضا و دادستان کل کشور انتقال دادیم و ده‌ها جلسه در کشور و استان نیز در این خصوص برگزار کردیم اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط بیکاری جوانان، کارخانه سیمان دهلران می‌تواند برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کند، افزود: از دستگاه قضای به خصوص دادستان کشور درخواست داریم به این موضوع ورود کند.

علیزاده اضافه کرد: پیگیری‌هایی از طریق رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور و بازرس کل استان ایلام شده است ولی سرمایه گذار کوتاهی و قصور کرده و وظایف قانونی خود عمل نکرده است.

تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱ این کارخانه تکمیل می‌شود
سرپرست فرمانداری دهلران در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال جوانان منطقه و رونق صادرات، کارخانه سیمان دهلران در سال‌های گذشته کلنگ زنی شده ولی هنوز افتتاح نشده است.

بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر این کارخانه هزینه نیاز دارد تا به بهره برداری برسد، طبق گفته مدیران کارخانه سیمان تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱ این کارخانه تکمیل می‌شود

لطیف صادقی افزود: در صورت اتمام پروژه بیش از ۵۰۰ جوان می‌تواند در این کارخانه اشتغال مستقیم داشته باشند.

بلاتکلیفی کارخانه سیمان دهلران| رویای بزرگ طرح صنعتی محقق نشد

وی با اشاره به اینکه مراحل تکمیل کارخانه شتاب می‌گیرد، افزود: طبق گفته مدیران کارخانه سیمان تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱ این کارخانه تکمیل می‌شود.

سرپرست فرمانداری دهلران اضافه کرد: بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر این کارخانه هزینه نیاز دارد تا به بهره برداری برسد.

ورود دستگاه قضایی برای تکمیل کارخانه سیمان دهلران
رئیس کل دادگستری استان ایلام نیز روز گذشته در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و بررسی موانع و مشکلات سه واحد تولیدی بزرگ در استان ایلام اظهار کرد: سیمان دهلران، کشتارگاه صنعتی ایلام و کارخانه شیر زاگرس سه طرح بزرگ صنعتی استان هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

علی دهقانی با بیان اینکه حمایت از تولید و رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان جزو اولویت‌های قوه قضائیه است، گفت: این جلسات در راستای حمایت از تولید و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی برگزار می‌شوند و ضرورت دارد که دستگاه‌های ذیربط، مصوبات این جلسات را با سرعت و دقت پیگیری و عملیاتی کنند.

وی تأکید کرد: باید تلاش شود تا موانع و مشکلات واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال استان کاملاً مرتفع شوند و به چرخه تولید بازگردند.

با توجه به محرومیت‌های اقتصادی استان ایلام از وجود طرح‌های بزرگ صنعتی، نیاز است مسئولان استانی برای به سرانجام رسیدن کارخانه سیمان دهلران تلاش بیشتری انجام دهند.

کد خبر: ۱۲۷٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پیرشدیم IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 1
      مسئولین عزیز راحت باشید، سن ما که از استخدام گذشت دیگه عجله ای نیست
    • فرج IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      با تکمیل نصب و راه اندازی کارخانه سیمان دهلران، جوانان بیکار و مردم مطالبه گر منطقه باید با آسمان لاجوردی و طبیعت بکر منطقه ای که این کارخانه در آن احداث شده است، برای همیشه خداحافظی کنند.