۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
صنعت فرش همدان احیا می شود| قاچاق پشم به افغانستان و پاکستان
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی همدان:

صنعت فرش همدان احیا می شود| قاچاق پشم به افغانستان و پاکستان

همدان- رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان همدان از تلاش برای احیای صنعت فرش همدان خبر داد و گفت: پشم ایران به افغانستان و پاکستان قاچاق می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، هادی خورشیدی ظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی ضمن اشاره به مصوبات جلسه گذشته این کمیسیون به موضوع املاک تملیکی بانک‌ها پرداخت و اظهار کرد: تا زمانی که بانک مرکزی و دولت نظارت کافی بر بانک‌های خصوصی نداشته باشند، هرچه بانک دولتی بخواهد با سرمایه گذار همراهی کند، بانک خصوصی آن را به آتش می کشد.

وی با تاکید بر اینکه باید به بانک‌های خصوصی مانند بانک دولتی نظارت شود، ادامه داد: در جلسات پیشین کمیسیون با مسئولان حمل و نقل بیمه آسیا به توافقاتی رسیدیم تا تفاهمنامه ای نوشته شود و در تمام بیمه هایی که از طریق اتاق با آنها توافق انجام می شود تخفیف ویژه بگیرند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه بیمه ها با ۱۰۷ درصد هزینه کار می‌کنند و ۷ درصد بیشتر خدمات می‌دهند، افزود: بیمه‌ها زیان‌ده شده اند و باید کمک دولت وجود داشته باشد تا بیمه‌ها از این وضعیت خارج شوند.

پشمی که عشایر سالی دو نوبت از گوسفندان می چینند در اکثر اوقات به دلیل نداشتن متقاضی دور ریز و سوخته می شود و یا عشایر آن را به قیمت پایین می‌فروشند

وی در ادامه به موضوع صنعت فرش اشاره کرد و با بیان اینکه در صنعت فرش استان برنامه احیا را در دست داریم، اضافه کرد: پشمی که عشایر سالی دو نوبت از گوسفندان می چینند در اکثر اوقات به دلیل نداشتن متقاضی دور ریز و سوخته می شود و یا عشایر آن را به قیمت پایین می‌فروشند.

خورشیدی با اشاره به اینکه پیگیری‌هایی شده که هیچ دامی با پشم وارد کشتارگاه نشود، بیان کرد: ایران بهترین پشم دنیا را دارد و نژاد هایی دامی که در ایران هستند، پشم های خوبی دارند.

پشم ایران به افغانستان و پاکستان قاچاق می‌شود و این کشورها بعد از بافت ارزش فرش خود را با پشم ایران چند برابر می کنند و فرش بافته شده را به واسطه استفاده از پشم مرغوب گران‌تر می‌فروشند

وی با اشاره به اینکه در استان همدان غیر از گوسفند مهربان چهار نوع پشم با کیفیت عالی وجود دارد، ادامه داد: پشم ایران به افغانستان و پاکستان قاچاق می‌شود و این کشورها بعد از بافت ارزش فرش خود را با پشم ایران چند برابر می کنند و فرش بافته شده را به واسطه استفاده از پشم مرغوب گران‌تر می‌فروشند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان همدان افزود: وقتی پشم گوسفندی را با قیچی می‌چینند، پوست گوسفند زخم می‌شود اما دستگاه‌هایی وجود دارد که پشم گوسفند را یکدست می‌گیرد.

صنعت فرش همدان احیا می شود| قاچاق پشم به افغانستان و پاکستان

وی در ادامه به موضوع حمل و نقل ریلی بار اشاره کرد و ادامه داد: در سال‌های آینده حامل‌های انرژی گران‌تر خواهد شد و اگر حمل و نقل هم آزاد شود بار جاده ای جواب نمی دهد و جابجایی بار باید ریلی شود.

نماینده پارک علم و فناوری استان همدان نیز در ادامه به موضوع صادرات فرش اشاره کرد و با بیان اینکه در یکی از استان‌های همجوار عده‌ای در زمینه تابلو فرش ‌فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این استان بازاری در زمینه تابلو فرش در اروپا و آمریکا ایجاد کرده است.

دنبال این هستیم با کمک همکاران عرصه فرش در استان کردستان تلفیقی بین نقشه های قالی استان همدان و استان کردستان اتفاق بیفتد

شایانی ادامه داد: دنبال این هستیم با کمک همکاران عرصه فرش در استان کردستان تلفیقی بین نقشه های قالی استان همدان و استان کردستان اتفاق بیفتد.

وی افزود: با چند نفر در رابطه با تلفیق نقشه فرش دو استان هم مذاکره شده و اعلام آمادگی می‌کنیم برای احیای صنعت فرش هر کمکی از دست ما بر بیاید انجام دهیم.

سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی حساب خود را در اختیار فرد و شرکت خاصی قرار ندهند
مشاور امور مالیاتی اتاق بازرگانی استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه چند نکته مهم برای اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد، اظهار کرد: به تمام سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی توصیه می‌کنیم هیچ موقع حساب خود را در اختیار فرد و شرکت خاصی قرار ندهند.

شیرویه جعفری نسب ادامه داد: مالیات به حساب کسی می آید که پول به حساب او رفته است و برای اثبات موضوع باید دو سال دوندگی کرد.

وی با اشاره به اینکه سال آینده در بودجه افزایش خوبی برای مالیات دیده شده است، افزود: برای تامین مالیات سال آینده باید منابع تعریف شود از این رو به سراغ پر ریسک‌ها می روند؛ یعنی کسانی که گردش مالی بالایی دارند ضمن اینکه برای این کار همه تراکنش های بانکی مد نظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی پول خود را از یک حساب به حساب دیگر خود انتقال دهد آن هم فعالیت اقتصادی محسوب می‌شود و مالیات تعلق می‌گیرد، بیان کرد: امور مالیاتی فاکتور سوری را نمی‌پذیرد و در نتیجه باید مالیات پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه سال آینده همه باید سالانه مالیات پرداخت کنند، افزود: چه غلط و چه درست همه صاحبان شغل باید مالیات دهند.

صنعت فرش همدان احیا می شود| قاچاق پشم به افغانستان و پاکستان

جعفری نسب با بیان اینکه مسئله جدا نگه داشتن حساب تجاری از شخصی مهم است، افزود: همچنین دستور العمل آمده از نقل و انتقال ملک و سر قفلی با نرخ زمان معامله مالیات گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صاحبان مشاغل بالای سه میلیارد تومان فروش باید فرم تکمیل کنند، ادامه داد: صاحبان مشاغل فرم ۱۲ ماه تکمیل کرده و ضمیمه اظهار نامه مالیاتی خود کنند و اگر کسی این اقدامات را انجام ندهد، صندوق او را چک می‌کنند.

آینده بیشتر وام گیر مغز است نه نیروی عضلانی
نایب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان همدان نیز در ادامه با اشاره به اینکه کمیته توسعه فناوری به موضوع مهمی اشاره دارد، اظهار کرد: امروزه فناوری دغدغه پر چالشی شده چرا که آینده بیشتر وام گیر مغز است نه نیروی عضلانی.

خاطره خانلرزاده با اشاره به اینکه ماهیت وجود دانشگاه‌ها تولید و توزیع دانش است، ادامه داد: نمی توان انتظار داشت دانشگاه‌ها کاری غیر از این انجام دهند اما بنگاه‌های اقتصادی باید توان و جذب این دانش‌ها را داشته باشند.

ایجاد مراکز تحقیقاتی بین صنعت و دانشگاه و اجرای برنامه راهبردی نیاز سنجی پژوهشی ضروری و مورد نیاز است

وی با اشاره به اینکه نیاز به مراکز انتقال دانش داریم، افزود: ایجاد مراکز تحقیقاتی بین صنعت و دانشگاه و اجرای برنامه راهبردی نیاز سنجی پژوهشی ضروری و مورد نیاز است.

نایب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به اینکه باید نیازهای پژوهشی به بخش پژوهشگران علاقمند توزیع شود، ادامه داد: ایده های قابل تبدیل به تولید باید دریافت شود و افراد صاحب ایده با بازار های تجاری و بین المللی ارتباط داشته باشند.

کد خبر: ۱۲۵٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha