۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۴
تجاری سازی خدمات ایرانسل بر مبنای هوش مصنوعی| ۴۰ درصد تجهیزات شبکه بومی شده است
گفتگوی بازار با مدیرعامل ایرانسل؛

تجاری سازی خدمات ایرانسل بر مبنای هوش مصنوعی| ۴۰ درصد تجهیزات شبکه بومی شده است

بیژن عباسی آرند می گوید: شرکتهای صنعتی و بنگاههای اقتصادی می توانند با اصلاح رویکرد خود و استفاده از زیرساختهای ارتباطی و فناوری ایرانسل، به سوی پیاده سازی مولفه های تحول دیجیتال خود حرکت کنند.

تهمینه غمخوار؛ بازار: بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل های نوآورانه (تلکام) در روز پنجشنبه (دوم دی ماه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با شعار «مخابرات؛ تحول دیجیتال و توسعه پایدار» افتتاح شد.

نمایشگاه تلکام ۱۴۰۰ پس از یک وقفه دو ساله، در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها با حضور شرکتهای برجسته فناوری، دانش بنیان و اپراتورها با ارائه تخصصی خدمات و دستاوردهای نوین و انجام مذاکرات بی تو بی، تا پنجم ماه جاری از سوی فعالان، دست اندرکاران و شرکت‌ های حوزه مخابرات و فناوری‌ های ارتباطی و همچنین علاقه مندان به جدیدترین محصولات فناوری مورد بازدید قرار گرفت.  

در این میان، اپراتور ایرانسل اولین و بزرگ ترین اپراتور دیجیتال در ایران، نیز در این نمایشگاه حضور داشت در حالی که جدیدترین محصولات و خدمات دیجیتال خود را با شعار نبض زندگی دیجیتال به نمایش گذاشت.

 اولین ارائه دهنده‌ی نسل پنج تلفن همراه (۵G)، در این نمایشگاه بین‌ المللی، جدیدترین محصولات و خدمات خود در حوزه‌ زندگی دیجیتال، ایجاد زنجیره‌ خدمات دیجیتال برای توانمندسازی کسب‌وکارهای نوپا از جمله سوپر اپلیکیشن ایرانسل من، بازار دیجیتال تبادل API یلوهاب (Y’ello Hub)، راهکار دیجیتال خدمات تبلیغاتی یلوادوایز (Y’ello Adwise)، پلتفرم آموزش آنلاین داناپلاس و نیز راهکارهای هوشمند مبتنی بر کلان‌ داده را عرضه کرد. 

در همین راستا و با توجه به اهمیت برگزاری این نمایشگاه، خبرنگار بازار در حاشیه تلکام ۱۴۰۰، گفتگویی را با «دکتر بیژن عباسی آرند» مدیرعامل ایرانسل ترتیب داده که در ادامه می خوانیم:

* آخرین اقدامات ایرانسل در حوزه تحول دیجیتال و توسعه زیرساختهای شبکه ملی اطلاعات چیست؟
زیرساخت اپراتورها بخشی از شبکه ملی اطلاعات است. طبیعتا ما با هر توسعه ای که برای دسترسی مردم چه در روستاها و شهرها در کنار افزایش خود شبکه انجام می دهیم، در حقیقت در حال تکمیل بخشی از شبکه ملی اطلاعات در بحث زیرساخت هستیم.

در رابطه با تحول دیجیتال، تعامل با سازمانها و ارگانها به منظور استفاده از زیرساخت ارتباطی و انجام خدمات آنها، یکی از برنامه های مدنظر ما بوده که با مجموعه های صنعتی آغاز کرده ایم.

در نمایشگاه نیز، تفاهم نامه ای که میان ایرانسل و مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری غدیر منعقد شد، در همین راستا می باشد تا سازمانها و شرکتهای صنعتی و بنگاههای اقتصادی با اصلاح رویکردهای خود و با استفاده از زیرساختهای ارتباطی و فناوری که اپراتور از آن برخوردار است، به سمت پیاده سازی مولفه های تحول دیجیتال در مجموعه خود حرکت کنند.

در حقیقت، با انعقاد این تفاهم‌نامه، فرصت ارزشمندی برای بهره‌مندی صنایع مادر از زیرساخت‌ های ارتباطی و دیجیتال فراهم شد. 

تجاری سازی سرویسها و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی، یکی از موضوعاتی است که ایرانسل هم مشغول به انجام فعالیت است و امیدواریم در آینده اتفاق بیفتد

* ایرانسل تا چه اندازه در جهت بومی سازی زیرساختها و حمایت از تولید ملی گام برداشته است؟
تقریبا ۴۰ درصد از تجهیزاتی که در شبکه استفاده می شود، از طریق شرکتهای داخلی بومی شده است. طبیعتا سال به سال این عمق بومی شدن در حال افزایش است. 

* تا چه اندازه ایرانسل در جهت مدیریت ترافیک داده با استفاده از هوش مصنوعی و در بستر شبکه ۵G حرکت کرده است؟
هوش مصنوعی یک فناوری نوین است که در حال استفاده در دنیا می باشد. این موضوع دارای دو جنبه است: یکی پیاده سازی و دیگری بحث ارائه سرویس و خدمات بر مبنای هوش مصنوعی. 

در حال حاضر، به تدریج این پیاده سازی در ایران در حال اجرایی شدن است و شرکتهای خوبی به انجام این امر پرداخته اند. تجاری سازی سرویسها و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی، یکی از موضوعاتی است که ایرانسل هم مشغول به انجام فعالیت است و امیدواریم در آینده اتفاق بیفتد. 

* ایرانسل تا چه اندازه در کسب و کارهای «بی تو بی» (تجارت به تجارت) فعالانه عمل کرده است؟
مدل کسب و کار «بی تو بی» یا کسب و کارهایی که ما با سازمانها داریم، عملا سرویسها و خدماتی است که به آنها ارائه می دهیم. در حال حاضر بخشی از اقدامات ما در حوزه «بی تو بی» یا سازمانی است که سال به سال در حال افزایش می باشد. سازمانهای مختلف هم در بحث ارتباطات و تعاملات خود و همچنین استفاده از شبکه و موبایل، با ما در ارتباط هستند.

کد خبر: ۱۲۵٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      0 0
      از سرعت اینترنتش معلومه چقد تحول ایجاد کرده!!!