۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
بهره ۰.۵ درصدی گلستان از لایحه بودجه ۱۴۰۱| سهم درآمد مالیاتی استان کاهش یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان خبرداد؛

بهره ۰.۵ درصدی گلستان از لایحه بودجه ۱۴۰۱| سهم درآمد مالیاتی استان کاهش یافت

گرگان- عابدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: درآمدهای عمومی گلستان از محل درآمدهای عمومی استان ها، سهم ۰.۵ درصدی را به خود اختصاص داده و رتبه ۲۴ در کشور را دارد.

قدرت الله عابدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با توجه به رشد ۷.۳ درصدی سقف بودجه در شرایط تورم ۴۰ درصدی انقباضی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان افزود: بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه‌ای برنامه محور و براساس سند آمایش و رشد اقتصادی و اثربخش منابع را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه بودجه به اقتصاد کشور جهت می‌دهد، ادامه داد: ۵۰ دستگاه از لایحه بودجه ردیف مستقل دارند، بقیه نهادها زیر این دستگاه‌ها قرار گرفته‌اند.

عابدی در خصوص ویژگی های برش بودجه استانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: درآمدهای عمومی استان گلستان از محل درآمدهای عمومی استان ها، دو بیلیون و ۱۷۷ میلیارد ریال بوده و به عبارتی سهم ۰.۵ درصدی و رتبه ۲۴ در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به درآمدهای پیش بینی شده سهم مالیات در درآمدهای  استان ۹۲.۵ درصد بوده این در حالی است که سهم مذکور در کل کشور ۹۶.۶ درصد را نشان می دهد و این موضوع تاکید بر کاهش سهم درآمدهای استان از محل درآمدهای مالیاتی است.

عابدی در خصوص اعتبارات پیش بینی شده هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای استانی در لایحه ۱۴۰۱ هم افزود: اعتبارات هزینه در لایحه بودجه نسبت به سال ۱۴۰۰ از رشدی برابر با ۱۴.۷ درصد برخوردار بوده که در همین مدت اعتبارات مذکور در استان رشد ۱۹.۷ درصدی داشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: مجموع اعتبارات استانی (هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای استانی ) بالغ بر ۳۰۱۱۴۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده که ۳.۱ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: از مجموع اعتبارات هزینه ای کشور سهم استان گلستان ۸۳۹۳۹۲۰ میلیون ریال و به عبارتی ۳.۱۶ درصد از اعتبارات مذکور را به خودش اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۲۵٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha