۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
انتقاد از سخت گیری های فلج کننده برای تولید کننده داخلی و سهل انگاری در واردات
مدیرعامل شرکت ترازوی محک با بازار مطرح کرد:

انتقاد از سخت گیری های فلج کننده برای تولید کننده داخلی و سهل انگاری در واردات

رسولی مدیرعامل شرکت توزین توان سنجش «ترازوی محک» از سخت گیری های فلج کننده از سوی دستگاه های نظارت بر کیفیت برای تولید کننده داخلی و سهل انگاری در واردات اجناس مشابه تولید داخل انتقاد کرد.

مرتضی رسولی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه موارد سخت گیری و چیزهایی که روی استانداردهای فروشگاهی می‌گذارند زیاد است افزود: به عنوان مثال یکی از تدوین های جدید این است که اثرات مغناطیس و امواج یا نویز های مخابراتی نباید روی ترازو اثر بگذارد. با این وضعیت اکثر ما دچار مشکل شده ایم، هزینه تولید مان را بالا برده در حالی که این موضوع کوچکترین اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که برای مثال اگر هنگام آزمایش کسی با موبایل صحبت کند می گویند خطایی پیش نیاید. اما هیچ وقت این شرایط در حالت طبیعی و عرف وجود ندارد. این موارد سنگ راه تولید است و کاربردی نیست.

مدیرعامل شرکت توزین توان سنجش «ترازوی محک» گفت: خواهش من از مسئولین اداره استاندارد این است که به این موضوع توجه کنند. الان در ایران به وفور دستگاه‌های قاچاق غیر استاندارد وارد می شود. این ترازوها به هیچ عنوان آیتم های تاییدیه استاندارد ما را هم ندارند اما فقط با گذاشتن یک وزنه ۱۰ کیلویی روی ترازو و نشان دادن ۱۰ کیلو، استاندارد آن را تایید می کنند.

وی همچنین گفت: طبق قانون استاندارد ترازوهای تولیدی ما حتی ۵ گرم تفاوت نباید داشته باشد. در حالیکه در وزنه های فروشگاهی میوه و غیره ۵ گرم تغییر تفاوت محسوسی ندارد. ترازویی که ما تولید می کنیم زمانی که می‌خواهد گواهی استاندارد بگیرد دَه ها مورد «از سرما و رطوبت، گرفته تا شیب و غیره» را باید طی کند.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha