۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۰
دیپلماسی اقتصادی محور توسعه منطقه ای خواهد بود
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس:

دیپلماسی اقتصادی محور توسعه منطقه ای خواهد بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی محور توسعه منطقه ای خواهد بود و نتیجه همین رویکرد است که موجب شده تبادلات ما با همسیگان و آسیای میانه ۲۰۰درصد رشد داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی با اشاره به تاکید رئیس مجلس بر توسعه دیپلماسی اقتصادی تصریح کرد:با وجود برخی تنش های جزئی در منطقه قفقاز و خلیج فارس با توسعه دیپلماسی اقتصادی در چهارماهه اخیر، تبادلات اقتصادی رشد ۲۰۰درصدی داشته است.

وی افزود:دیپلماسی سیاسی را از دیپلماسی اقتصادی نمی‌توان جداکرد و دیپلماسی سیاسی فعال بستر را برای توسعه دیپلماسی اقتصادی ایجاد می کند و مجلس هم برای ایجاد و یا اصلاح قوانین در این زمینه آمادگی کامل دارد البته قوانین موجود نیز کامل است.

وی در خصوص استفاده از سرمایه های ایرانیان خارج از کشور گفت:بخشی از نخبگان ما در خارج از کشور حضور دارند و  وجه تمایز کشور ما با برخی دیگر از کشور ها این است که از کشور ما اغلب نخبگان مهاجرت می کنند لذا این افراد خود نوعی سرمایه هستند و دعوت این ها و واردات فکر می تواند ارزشمند باشد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ضرورت دارد بسترهای لازم برای اطمینان بخشی به این افراد برای حضور در کشور فراهم شود و وزارت خارجه در این زمینه باید فعالانه عمل کند البته امنیت این افراد در داخل کشور تامین است و می توانند با فراغ بال در کشور حضور پیدا کنند و ضرفیت های خود را در وطن خویش به کاربگیرند.

کد خبر: ۱۲۴٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha