۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
 بانک‌ها برای وصول طلب خود از واحد تولیدی، سهام آن را تصرف می‌کنند
مدیر دفتر ارتباط با صنعت مرکز وکلای قوه قضائیه:

بانک‌ها برای وصول طلب خود از واحد تولیدی، سهام آن را تصرف می‌کنند

برای نخستین بار پیش بینی شده است در صورتی که بانک از یک واحد تولیدی طلبکار شود، اجازه تملک زمین و وسایل آن را نداشته باشد و بانک دستور العمل تملک سهام را اجرا کند.

به گزارش بازار، محمد مسعود یوسفی مدیر دفتر ارتباط با صنعت مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به ارائه سندی به مجلس برای حمایت‌های بانکی از تولیدکنندگان گفت: طرح حمایت از تولید قبل از عید سال ۱۴۰۰ آماده شد و در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مطرح شد. ابتدا طرح ناظر بر الحاق یک تبصره به ماده ۵۲۴ قانون آئین دادرسی مدنی بود مبنی بر اینکه تامین و توقیف اموال واحدهای تولیدی تقریبا غیرممکن شده و در حقیقت زنجیره تولید در زمان تامین و توقیف و اجرائیه‌های قضایی حفظ شود.

وی هدف گیری طرح مذکور را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: با توجه به اهمیت آن، مناسب دیدیم که صرفا در قالب تبصره به آن عمل نشود و در این راستا بخش‌های دیگری هم اضافه شد تا به عنوان طرح مطرح شود. با نگاه مثبتی که در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس وجود داشت کلیات آن مصوب شد.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت مرکز وکلای قوه قضائیه از نهایی شدن جزئیات طرح حمایت‌های بانکی از تولید در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد و بیان کرد: در روز یکشنبه هفته جاری آخرین جلسه در این رابطه برگزار شد. با پیگیری بسیار خوب اعضای کمیسیون و تلاش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس برای به بلوغ رساندن طرح موارد بسیار خوبی در طرح گنجانده شده است.

وی درباره جزئیات و مفاد این طرح توضیح داد و اظهار کرد: برای نخستین بار پیش بینی شده است در صورتی که بانک از یک واحد تولیدی طلبکار شود، اجازه تملک زمین و وسایل آن را نداشته باشد و بانک دستور العمل تملک سهام را اجرا کند. در حقیقت بانک به جای زمین و وسایل کارخانه یا کارگاه، درصدی از سهام آن واحد تولیدی را مصادره کند و مدیریت واحد تغییر پیدا نکند.

یوسفی افزود: اگر یک واحد تولیدی ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و ۳۰ میلیارد تومان بدهی بانکی داشته باشد، ۳۰ درصد از سهام آن به بانک می‌رسد. حُسن این طرح آن است که واحد تولیدی حفظ می‌شود و از سوی دیگر بانک که تخصصی در حوزه بازرگانی ندارند، سهام واحد تولیدی را دریافت خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۴٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha