۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
موستانگ با ۹۰۰ اسب بخار به خیابان ها می آید
۱۲۷ هزار دلار قیمت برای محصول جدید فورد

موستانگ با ۹۰۰ اسب بخار به خیابان ها می آید

گروه خودروسازی فورد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ موستانگ شلبی GT۵۰۰s را با قدرت ۹۰۰ اسب بخار و ارتقا فناوری با قیمت ۱۲۷ هزار دلار راهی بازار خواهد کرد، از این مدل ۲۲۵ دستگاه برای سال آینده ساخته می شود.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی فورد محصول موستانگ شلبی را برای سال ۲۰۲۲ به لقب «پادشاه جاده» راهی بازار خواهد کرد. این لقب برای تیپ GT۵۰۰s به کار می رود، در این راستا به زود تیزر تبلیغاتی از محصول جدید فورد رونمایی می شود. موستانگ شلبی در تیپ GT۵۰۰s با لقب پادشاه جاده دستخوش تغییرات فراوان در ساختار اصلی بدنه بوده است، این نسخه از موستانگ که گران ترین مدل این محصول اسطوره ای است از سال ۲۰۲۲ به بازار راه خواهد یافت.

شلبی GT۵۰۰s مجهز به یک پیشرانه هشت سیلندر با ۵.۲ لیتری به آرایش وی شکل هست که یک سوپر شارژر برای آن تعبیه شده است. این سوپرشارژر می تواند به اندازه یک پیشرانه ۳.۸ لیتری برای این خودرو قدرت تولید کند.

این نسخه از موستانگ در طراحی بدنه از نظر ورودی های آیرودینامیکی هوا، اینتر کولر، دیفرانسیل، دریچه گاز و اگزوزها ارتقا یافته است، با این تغییرات حدود ۹۰۰ اسب بخار قدرت توان برای موستانگ تولید می شود.

در این نسخه برای افزایش پایداری خودرو و میزان چسبندگی، سیستم تعلیق و فنربندی ارتقا یافته و از مدل قابل تنظیم ارتفاع استفاده شده است. برای اینکه حس رانندگی اسپرت افزایش یابد، شلبی لاسیتک های ۲۰ اینچی را در خودرو نصب کرده است. فورد برای اینکه قدرت این خودرو افزایش یابد، از بدنه فیبرکربنی در ساختار شلبی استفاده کرده که مانع از افزایش آلایندگی نیز خواهد شد. در جلو وعقب خودرو دیفیوزرهای نصب شده که ضریب آیرودینامیکی خودرو در زمان حرکت را متناسب با مقدار وزن خودرو بهبود می بخشد.

موستانگ در این نسخه مانند نسل های قدیمی و کلاسیک خود کابین پوشیده شده از چرم مزین به گلدوزی دارد. این طرح را می توان در کف پوش خودرو بهتر و بیشتر مشاهده کرد. این شاهکار را می توان یک محصول جدید برای شصتمین سالگرد خودرو معرفی کرد.

کارشناسان پیشنهاد می کنند که علاقمندان به خودروهای اسپرت این محصول را خریداری کنند، از این خودرو در سال ۲۰۲۲ فقط ۲۲۵ دستگاه تولید خواهد شد که ۱۸۰ دستگاه آن برای شصتمین سالگرد موستانگ در بازارهای آمریکا عرضه می شود. از این تعداد فقط ۶۰ دستگاه نشان سالگرد موستانگ را دریافت خواهند کرد، گفتنی است که قیمت این محصول از ۱۲۷ هزار و ۸۹۵ دلار شروع می شود. فورد برنامه دارد که فروش این محصول را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ آغاز کند، البته باید دید که در زمان عرضه این خودرو به بازارهای جهانی و افزایش تقاضا، فورد برنامه افزایش تیراژ را در بحران کمبود تراشه چگونه دنبال خواهد کرد.

کد خبر: ۱۲۴٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha