۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
قوانین کارشناسی و بروکراسی بانک ها باعث اختلال در روند تولید می شود
رئیس هیات مدیره شرکت «تک نما» در گفتگو با بازار؛

قوانین کارشناسی و بروکراسی بانک ها باعث اختلال در روند تولید می شود

کرج- رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان «ارتباط سازان پیشرو تک نما» در البرز با اشاره به قانون کارشناسی و بروکراسی بانک ها گفت: این رویه باعث اختلال در روند و امور تولید می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان «ارتباط سازان پیشرو تک نما» تولید کننده انواع دربازکن و آیفون های تصویری دیجیتال در البرز است، که توانسته با تولید و ارائه محصولات باکیفیت نه تنها در داخل کشور برای خود جا بازکند، بلکه توانسته تا حد زیادی در ترکیه نیز طرفداران زیادی برای خود پیدا کند.

مرتضی رسولی به خبرنگار بازار می گوید: حدود سال ۸۶ محصول سه و نیم اینچ تولید می کردیم که رقبای ما این محصول را در بازار ۱۴۰ هزار تومان می‌فروختند. ما که وارد  بازار شدیم همان سه و نیم را توانستیم با قیمت ۱۱۰ هزار تومان به بازار عرضه کنیم آن زمان دلار ۱۰۰۰ تومان بود یعنی محصول ۱۱۰ دلار فروخته می شد.

در حال حاضر ما آن محصول را از دور خارج کردیم و پایین ترین محصول ما ۴.۳ اینچ است که اصطلاحاً در بازار به آن ۵ اینچ می گویند. این محصول از لحاظ کیفیت ظاهر و امکانات از محصول اولیه مان بهتر است و در حال حاضر با یک میلیون و صدهزارتومان به دست مصرف کننده می رسد.

آن زمان محصول ۱۱۰ هزار تومان و ۱۱۰ دلار بود الان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. امروز یک محصول بهتر و با محاسبه دلاری با یک سوم قیمت آن محصول عرضه می شود. مطمئناً کیفیت و رقابت پذیری اش بیشتر شده است.

اگر مناسبات فراهم شود، گران شدن دلار برای صادرات خوب است
در واقع گران شدن دلار برای صادرات خوب است چرا که محصولمان هم قیمت و هم کیفیت مناسبی دارد. مشروط بر اینکه مناسباتش فراهم شود. ارزش افزوده که من تولید کننده داخلی الان ایجاد کردم است، محصولی که ۱۱۰ دلار بود را با تمام افزایش هزینه‌ها و قیمت ها به ۳۵ دلار با کیفیت بالاتر و کارایی بالاتر رساندم.

کالاها در حقیقت نسبت به ۸ تا ۱۰ سال گذشته ارزان‌تر شده، همانطور که حقوق کارمند و دستمزدها کمتر شده است. اما ما کوچکتر می شویم. در نهایت قدرت رقابت ما در دنیا بیشتر شده یعنی ما در داخل زجر را می‌کشیم کارمند و کارگر حقوق کمتر می گیرند من کالای ارزان تر با کیفیت بالاتر تولید می کننم اما به دلیل نداشتن مناسبات درست سیاسی یا اقتصادی و به خاطر تحریم نمی‌توانیم صادر کنیم. یعنی تولیدکننده زجر را می کشد، هزینه را می دهد ولی حاصلی ندارد.

در این شرایط چین توانست در دنیا رقابت کند و ما درست در این نقطه فرصت را از دست می دهیم. الان که با یک سوم قیمت و بهترین کیفیت و با این فشارها تولید داریم، وقتش است که تعاملات بالا برود تا کالاهای ما دنیا را بگیرد. چون قیمت ما یک سوم است.

هیچ بانکی حاضر نیست برای وصول به موقع چک ها عمل کند
اما مشکلاتی وجود دارد، به عنوان مثال منِ تولید کننده امروز برای اینکه شرکت تک نما توان تولید داشته باشد از پایان آذرماه تا اردیبهشت باید ۳۰ میلیارد تومان پول به خارج از کشور حواله کنم تا مواد اولیه ام بیاید. در حال حاضر تا دلتان بخواهد چک دارم. چک محصولاتی که فروخته ام و هیچ بانکی حاضر نیست سریع و به موقع برای وصول چک عمل کند. طی مراحل و اجرای قانون باعث می شود تا تولید کننده فرصت هایش را از دست بدهد. از طرفی به تعطیلی چینی ها می خوریم و به دلیل نرسیدن به موقع مواد اولیه کارگاه و تولید تعطیل می شود.

ما هیچ بدهی معوقه یا مشکل مالیات و غیره نداریم و هر کاری را به موقع و در اسرع وقت انجام می دهیم اما قانون کارشناسی بانک ها و بروکراسی شان باعث اختلال در روند و امور تولید می شود.

کد خبر: ۱۲۳٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha