ربات‌ها در سال ۲۰۲۲؛ ۶ پیش‌بینی رباتیک در صنعت
«بازار» گزارش می دهد

ربات‌ها در سال ۲۰۲۲؛ ۶ پیش‌بینی رباتیک در صنعت

همانطور رباتها و رباتیک در بخشهای مختلف صنعت نفوذ کرده است؛ حال باید دید برای سال ۲۰۲۲ این روند چگونه رشد و توسعه می یابد. در اینجا به بررسی شش دیدگاه خواهیم پرداخت.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: سایت «زد نت» در گزارشی به بررسی دیدگاه های افراد در حوزه رباتیک برای سال ۲۰۲۲ پرداخته است: در پنج سال گذشته، ربات‌ها از یک فناوری در حال توسعه در تعدادی از بخش‌ها به یک ابزار ضروری برای پشتیبانی از عملیات در طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها تبدیل شده‌اند. لجستیک، تولید، جابجایی مواد، بازرسی، مراقبت‌های بهداشتی... فهرست بخش‌هایی که در کوتاه‌ مدت به صورت «رباتیک» کار می کنند و با توجه به اینکه صنایعی مانند ساخت‌وساز و تحویل کالا به نقطه اوج رسیده‌اند، از این رو نمی‌توان انکار کرد که ما در بحبوحه یک رنسانس رباتیک قرار داریم.

درحالی که فناوری‌های اتوماسیون در حال بلوغ هستند، توسعه‌ دهندگان در حال ادغام و استانداردسازی رویکردهای مهندسی هستند،  فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و بینایی ماشین در حال تلاقی هستند تا موج جدیدی از قابلیت و کارایی را ایجاد کنند.

به عبارت دیگر، این یک لحظه هیجان انگیز در رباتیک است. ما در اینجا برخی از دیدگاههای نوآورترین مدیرانی را که دنیای اتوماسیون را شکل می‌دهند، بر اساس آنچه در سال ۲۰۲۲ و بعد از آن انتظار دارند، بررسی کردیم. پیش‌بینی‌های زیر مربوط به خط مقدم دنیای رباتیک است، در حالی که چالش‌ها به وضوح وجود دارد، اما آینده روشن به نظر می‌رسد.

۱. قابلیت همکاری چالش بزرگ بعدی است

برایان گرکی

بنیانگذار و مدیر عامل، Open Robotics

با رشد روزافزون دنیای رباتیک مشارکتی، نقطه عطف منطقی با کاربران نهایی وجود دارد که من به طور مکرر آن را مشاهده می کنم. صنایعی مانند مراقبت های بهداشتی، تجارت الکترونیک، تدارکات، تولید و سایر موارد همگی در حال استفاده از موج دوم و سوم رباتها هستند و در بیشتر موارد، این ربات‌ها با مواردی که قبلاً وجود داشتند متفاوت هستند. قابلیت همکاری چالش بزرگ بعدی در رباتیک است. اگر رباتی از فروشنده A با رباتی از فروشنده B ارتباط برقرار نکند، پس کاربر نهایی با مشکلی روبرو خواهد شد. این چالشی بود که ما از سال ۲۰۱۸ در یک مرکز بهداشتی درمانی در سنگاپور با آن روبرو بودیم و از طریق ابتکار Open-RMF همچنان به آن رسیدگی می کنیم. این نه تنها حیاتی است که ربات ها از شرکت‌های مختلف می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بلکه بحث روباتیک باید به دستگاه‌های دیگری مانند هشدار دود، آسانسور و غیره نیز گسترش یابد.

۲. خلاقیت در رباتیک شکوفا خواهد شد

وندی تان وایت

مدیر عامل، Intrinsic

در سال‌های آینده، من از دیدن خلاقیت و نوآوری بیشتر از فضای رباتیک صنعتی هیجان‌زده هستم. ما در آستانه رنسانس رباتیک صنعتی هستیم که توسط راه‌ حل‌های نرم‌افزار، سنجش ارزان‌تر و داده‌های فراوان‌تر هدایت می‌شود. زمانی که توسعه‌ دهندگان و کارآفرینان بیشتری از هوش مصنوعی، ادراک و ابزارهای شبیه‌سازی پیشرفته استفاده کنند - چیزهایی که قبلا غیرممکن بودند امکان پذیرو بسیار کاربردی می شوند و آن‌هایی که هرگز تصور نمی‌شد بسیار قابل قبول می‌شوند. دهه هیجان‌ انگیزی خواهد بود زیرا ربات‌های صنعتی در زمینه کار و زندگی ما وارد می شوند.

۳. ربات ها در حئزه تحویل کالا

پروفسور رابین آر مورفی، دکترا

دانشگاه A&M تگزاس

سال ۲۰۲۲ سال تحویل کالا با ربات آغاز خواهد شد. تجزیه و تحلیل ما نشان داد که در اولین سال شیوع همه گیری، از پهپادها برای کاربردهای پزشکی در شهرها استفاده شد که نمونه ها را از بیمارستان ها به آزمایشگاه ها سریع تر از وسایل نقلیه در شهر تحویل می دادند. از طرفی عملکرد و ایمنی باید مخالفان را متقاعد کند که این مساله می تواند نه فقط در مناطق روستایی، بلکه در مناطق شهری هم کار می کند.

۴. بازیافت با فناوری

ماتانیا هوروویتز

بنیانگذار و مدیر عامل، AMP Robotics

۲۰۲۲ سالی خواهد بود که بازیافت واقعاً به سمت یک نقطه عطف پیش خواهد رفت، که توسط هوش مصنوعی، رباتیک، و جمع آوری داده ها و همچنین درک گسترده تر از اثرات زیست محیطی و اقتصادی استفاده از منابع انجام می شود. هم مصرف کنندگان و هم شرکت ها شروع به این کار کرده اند. ما معتقدیم که استفاده بیشتر از مواد قابل بازیافت،  در سال ۲۰۲۲، این مساله با قابلیت‌های فناوری‌های جدید ترکیب می‌شود تا صنعت بازیافت را متحول کند. نکته مهم این است که این فناوری‌ها زیرساخت‌های موجود را تقویت کرده و توسعه زیرساخت‌های جدید را برای به حداکثر رساندن حجم ممکن می‌سازد. همچنین کیفیت مواد اولیه بازیافتی با هزینه کمتری نسبت به آنچه قبلا ممکن بود، در عین حال ایجاد ارزش برای شرکت ها در سراسر اقتصاد دایره ای رقم می خورد.

۵. ربات ها به پیاده روها می روند

علی کاشانی

یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل، Serve Robotics

در سال ۲۰۲۲، ما انتظار داریم که شاهد تجاری سازی رانندگی خودران باشیم، به طوری که ربات های پیاده رو شروع به استقرار به شکل نمونه در شهرهای بزرگ خواهند کرد. پس از بیش از یک دهه تحقیق و توسعه، برای اولین بار، ما به ارزش اقتصادی حمل ونقل خودران به عنوان کاهش هزینه نهایی پی خواهیم برد. چراکه هزینه دلیوری (تحویل کالا) رباتیک از هزینه نیروی کار کمتر است.

۶. پذیرش ایجاد می شود

متیو رندل

مدیرعامل OTTO Motors

زمانی که OTTO Motors اولین ربات متحرک خودران خود را در سال ۲۰۱۵ فروخت، AMR ها (رباتهای متحرک خودران) قبلا وجود نداشتند، و اولین مشتریان ما روی آینده صنعت ما شرط بندی می کردند. هشت سال بعد و هزاران AMR با موفقیت به کار گرفته شد، خریدار امروزی به طور قابل توجهی در مورد آنچه در یک ربات خودران حمل مواد باید جستجو کند، آگاه تر است. رایج ترین سوالات امروزی بر پیچیدگی نرم افزار ربات، قابلیت اطمینان در سطح سیستم و کل هزینه یک نصب متمرکز است. در نصب های اولیه، ریسک پذیرش یک فناوری جدید بود. امروزه ریسک پذیرش فناوری از تامین کنندگان نامناسب وجود دارد. چراکه خرابی ها دستگاه قاتل پنهان برگشت از سرمایه است.

کد خبر: ۱۲۱٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha