۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸
تدوین ۱۹ پروژه برای اصلاح نظام توزیع کالا در کشور| فروشگاه‌های زنجیره‌ای در توزیع خرما کمک کنند
معاون وزیر صمت مطرح کرد:

تدوین ۱۹ پروژه برای اصلاح نظام توزیع کالا در کشور| فروشگاه‌های زنجیره‌ای در توزیع خرما کمک کنند

بوشهر- بیک‌زاده معاون وزیر صمت از تدوین ۱۹ پروژه برای اصلاح نظام توزیع کالا در کشور خبر داد و خواستار استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در توزیع خرما شد.

صدیف بیک‌زاده در حاشیه نشست با مسئولان استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: نشست‌های تخصصی به منظور ساماندهی بازار خرما در یکی دو روز اخیر در استان بوشهر برپا شد و بحمدالله خروجی مناسبی برای تولید کنندگان در بر خواهد داشت.

وی افزود: بسته‌بندی شیک و با کیفیت خرما، گام بلندی برای اعتلای وضعیت صادرات این محصول است و اکنون با توجه به نحوه عمل‌آوری خرما از نخل و فاصله بین برداشت و بسته‌بندی و برداشت فله‌ای محصول، کیفیت محصول پایین می‌آید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: بازاریابی خرما و توزیع این محصول یک مساله اساسی است و وزارت صمت و اتاق بازرگانی از همه ظرفیت خود برای افزایش صادرات خرما به کشورهای هدف استفاده می‌کند.

بیک‌زاده تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۱۹ پروژه برای اصلاح نظام توزیع کالا در کشور تدوین شده که امیدواریم تا اردیبهشت ماه سال آینده این موضوع به نتیجه رسیده و شاهد بهترین شیوه توزیع کالا در سطح کشور باشیم.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: در توزیع خرما، از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید استفاده بیشتری کرد و در بحث دسترسی سریع‌تر مردم به خرما باید تسهیلات لازم ایجاد شود.

وی بیان کرد: با وجود تولید ۱.۳ میلیون تن خرما در کشور، کمتر از ۱۵ درصد از این محصول به کشورهای هدف صادر می‌شود و باید میزان صادرات خرما را به ۴۰ درصد برسانیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد:برای توسعه صادرات خرما و سایر محصولات کشاورزی، رایزنی کرده‌ایم و با اعزام هیات‌های تجاری به کشورهای هدف و استقرار رایزن اقتصادی در کشورهای مختلف، این مهم محقق می‌شود.

کد خبر: ۱۲۰٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha