۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
پیشنهاد ۲ طرح بزرگ اقتصادی برای اجرا در استان همدان
معاون استاندار همدان اعلام کرد:

پیشنهاد ۲ طرح بزرگ اقتصادی برای اجرا در استان همدان

همدان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از پیشنهاد بررسی دو طرح بزرگ اقتصادی برای اجرا در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، ظاهر پورمجاهد ظهر دوشنبه در نشست بررسی طرح‌های اثرگذار استان همدان شامل دو طرح مهم تولید فروسیلیس و کنستانتره که در استانداری همدان برگزار شد، گفت:با نظر کارشناسان تولید سالانه ۲۰ هزار تن فروسیلیس بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی تمایل دارند با توجه به معادن غنی سیلیس در استان همدان سرمایه‌گذاری کنند چراکه تولید فروسیلیس این ماده اولیه و اصلی فولاد به صرفه است و ارزی آوری خوبی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان عنوان کرد: بر این اساس با ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر نیز فراهم می‌شود.

وی بابیان اینکه در طرح دوم تولید یک میلیون تن کنستانتره سرمایه‌گذاران این بخش قصد دارند با تکمیل زنجیره تولید فولاد زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را فراهم کنند؛ افزود: این طرح در نهایت منجر به فراهم شدن زمینه اشتغال دو هزار و ۵۰۰ نفر می‌شود.

پورمجاهد ادامه داد: نخستین قید در تصویب اجرای این دو طرح در استان همدان تامین آب مورد نیاز و رعایت مسائل زیست محیطی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان بابیان اینکه مدیریت استان با این دو طرح موافق است و کارشناسان جز با درنظر داشتن چگونگی تامین گاز، برق، آب و زمین مورد نیاز نظر نهایی خود را اعلام می‌کنند، گفت: هم‌اکنون یک واحد تولید کنستانتره یک میلیون تنی در اسداباد فعالیت دارد و سه واحد تولیدی به ظرفیت حدود ۵۰ هزار تن فروسیلیس نیز فعال است.

وی با اشاره به اینکه این دو طرح بزرگ در استان همدان تا سال آینده به مدار تولید این ماده اولیه فولاد خواهند پیوست، گفت: کارشناسان طرح‌هایی در حوزه امور آب، توزیع برق و گاز و امور اراضی را بررسی کردند.

کد خبر: ۱۲۰٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha