۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
کمبود تراشه میلیاردها دلار برای کامیون های دایملر ضرر ایجاد کرد
بازار اروپایی ها در خطر

کمبود تراشه میلیاردها دلار برای کامیون های دایملر ضرر ایجاد کرد

مارتین داوم مدیر عامل کار و تجاری گروه دایملر به تازگی اعلام کرد: چالش کمبود تراشه در جهان سبب شده این خودروساز آلمانی چندین میلیارد یورو ضرر کند.

بازار؛ گروه خودرو: مارتین داوم مدیر عامل کار و تجاری گروه دایملر به تازگی اعلام کرد: چالش کمبود تراشه در جهان سبب شده این خودروساز آلمانی چندین میلیارد یورو ضرر را تجربه و ظاهرا این مشکل سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بزرگترین خودروساز کار وتجاری جهان که قرار است ۱۰ دسامبر از گروه دایملر جدا و مستقلا فعالیت داشته باشد، سیاستی را با هدف کاهش هزینه با دیدگاه ارتقا سود و تامین نیاز مالی در بحران کمبود تراشه که خسارت مالی هنگفتی به این خودروساز وارد کرده، اتخاذ و به زودی اجرایی خواهد کرد.

داوم بدون ذکر مقدار ضرر مالی دایملر در بحران کمبود تراشه، گفت: مبلغ ضرر بسیار هنگفت است. باتوجه به اینکه میانگین قیمت یک دستگاه کامیون این خودروساز آلمانی ۱۰۰ هزار یورو که معادل ۱۱۳ هزار و ۱۷۰ دلار است، می توان دریافت که دایملر چند میلیارد یورو ضرر کرده است.

مدیر عامل کاروتجاری گروه دایملر در ادامه افزود: خودروهای سنگین فراوانی در کارخانه داریم که فقط یک قطعه آن اماده نشده است، بنابراین تکمیل این خودروهای ناقص ناشی از کمبود تراشه در اولویت قرار دارد، زیرا این محصولات پیشتر به فروش رسیده است.

داوم در توضیح مشکلات خودروهای سنگین در سال ۲۰۲۲، اظهار داشت: یکی از اساسی ترین چالش های سال ۲۰۲۲ عرضه محصولات به بازار است.

در پایان باید ذکر کرد، با این شرایط به نظر می رسد که چالش عرضه کامیون در نبود تراشه ها جهانی بوده و باید انتظار این موضوع را نیز داشت که تولیدات داخل که اغلب مونتاژ محصولات چینی است را نیز با مشکل مواجه کند. غول کاروتجاری ساز دنیا با اظهار مشکل مالی در نبود تراشه عرضه خودرو به بازار را در سال جاری و آینده میلادی دشوار می داند، نباید انتظار تولید چنده هزار دستگاهی کامیون از خودروسازان داخل داشت.

کد خبر: ۱۲۰٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha