۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
تولید ۱۳ هزارو ۶۴۲ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی

تولید ۱۳ هزارو ۶۴۲ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی

مشهد- مدیر امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: در اسفند ماه ۹۸ حدود ۷ میلیون و ۱۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مزارع پرورش مرغ گوشتی استان به ثبت رسیده است که از این میزان جوجه ریزی۱۳ هزارو ۶۴۲ تن گوشت مرغ استحصال می شود.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از جهاد کشاورزی خراسان رضوی علی مبارکی افزود: از ۲۴ اسفند ماه سال۹۸ تا ۱۶ فروردین سال جاری روزانه به طور میانگین ۵۸۳ تن گوشت گرم مرغ وارد بازار می گردد که با توجه به میزان مصرف ۴۰۰ الی ۴۵۰ تن در روز هیچ مشکلی در تامین گوشت گرم مرغ در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد:  همچنین از ابتدای سال۹۸ تا اسفند ماه بیش از ۹۱میلیون قطعه جوجه ریزی با تولید گوشت بیش از ۱۷۳هزارتن انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸  و ۹ دهم درصد رشد را نشان می دهد.

وی ادامه داد:میزان جوجه ریزی سال قبل ۷۶ میلیون و ۷۴۲ هزارو ۱۶۰   قطعه بوده است.

مبارکی اذعان کرد: تامین به موقع نهاده های طیور توسط تشکل ها، پیگیری این سازمان برای تخصیص نهاده و کاهش نگرانی تولید کنندگان، باعث افزایش تولید شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای ادامه روند تولید و کاهش دغدغه تامین نهاده ها  به میزان کافی ذرت و سویا در پایان سال گذشته تامین شده که تولیدکنندگان می توانند با مراجعه به اتحادیه ها و شرکت های تعاونی نسبت به تامین نهاده اقدام کنند.

کد خبر: ۱۱٬۹۷۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha