۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
مدیریت نقدینگی و حفظ ارزش پایه پولی باعث کنترل تورم در کشور می شود
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس:

مدیریت نقدینگی و حفظ ارزش پایه پولی باعث کنترل تورم در کشور می شود

تبریز- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس در خصوص کنترل قیمت ها، تورم و ثبات قیمت ها گفت: اگر نقدینگی مدیریت و ارزش پایه پولی کنترل شود تورم هم قابل کنترل خواهد بود.

به گزارش بازار، محمدحسین فرهنگی در جمع خبرنگاران در خصوص بیمه قالیبافان گفت: بیمه قالیبافان در صحن مجلس رای آورده و بر این اساس به دولت ابلاغ شده است به این ترتیب بیمه قالیبافان بر اثر دیرکرد قطع نمی شود بلکه جریمه دریافت می شود و بیمه آنها ادامه می یابد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در اوایل سال در خصوص آلایندگی هوای تبریز توسط نیروگاه این کلانشهر با دادستان تبریز گفت و گو شد و به خاطر ترک سه فعل از طرف نیروگاه، درخواست پیگرد انجام شد که علاوه بر آلایندگی، شاهد مصرف بالای آب برای خنک کردن نیروگاه به رغم تنش آبی و کمبود آب در تبریز و عدم بازچرخانی آن و مصرف بیش از حد گاز در این نیروگاه بودیم. 

فرهنگی اظهار کرد: دادستان نیز از آغاز پی گیری این مشکل خبر داده است.  

وی همچنین یادآور شد: آلودگی هوا و شرایط نیروگاه تبریز یکی از موضوعات روز است که از طرف وزارت خانه‌های نفت، نیرو و کار و رفاه اجتماعی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: بخشی از این موضوع به  وزارت کار و رفاه مربوط است زیرا مالکیت نیروگاه در اختیار صندوق بازنشستگی و هولدینگ تحت مدیریت این وزارت خانه است . 

وی با اشاره به اینکه به پیگیری از وزرا کفایت نمی‌کنیم، عنوان کرد: سوال از وزیر کار را هم درباره نیروگاه تبریز مطرح خواهیم کرد زیرا دستگاه اصلی در این ماجرا وزارت خانه مذکور است.

فرهنگی با بیان اینکه ترک فعل کلی بوده است، یادآور شد: ترک فعل فقط برای نیروگاه مطرح نیست و دستگاه‌های دیگر هم ترک فعل کرده‌اند که در نامه به دادستان مشخص است.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو و نفت در جایگاه‌هایی مانند نیروگاه و پتروشیمی‌ ادعا می‌کنند که مسئول نیستیم چون طبق قانون مالکیت ندارند و با توجه به اینکه می‌گویند مالک نیستند فقط می توانند کارهای مشاوره‌ای انجام دهند اما نمی‌توانند مساله را هم رها کنند زیرا تامین برق برعهده وزارت نیرو است.

نماینده تبریز در خصوص عدم مازوت سوزی در سایر نیروگاه‌ها گفت: هر نیروگاهی بحث جدایی دارد و در بعضی مازوت قابل استفاده نیست و در برخی گاز قابل استفاده نیست و به همین خاطر هیچکدام قابل تطبیق نیست که تصمیم یکسانی گرفته شود، البته نیروگاه تبریز ظرفیت استفاده از هر ۲ را دارد.

کد خبر: ۱۱۹٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha