۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
آمادگی فرودگاه مهرآباد برای پروازهای زمستانی

آمادگی فرودگاه مهرآباد برای پروازهای زمستانی

جلسه کمیته تسهیلات فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با هدف آخرین هماهنگی‌ها در آستانه فصل سرما و همچنین تبیین وظایف ارگان‌های درگیر در عملیات زمستانی برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، ابراهیم مرادی عضو هیات مدیره و راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در این جلسه که در جهت الزامات سازمان هواپیمایی کشوری و سیاست‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای فرودگاه‌های برف‌گیر و اجرای مفاد دستورالعمل عملیات زمستانی فرودگاه انجام شد گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل جدید اسنوتام صادر شده از سوی ایکائو و در مهلت تمدید شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، انتظار داریم همه دستگاه‌ها و شرکت‌های ذیربط آموزش‌های لازم برای فراگیری شیوه نامه اسنوتام جدید و دی کدینگ آن را برگزار کنند و شرکت‌های هندلینگ همچون سال‌های قبل و در صورت نیاز برای یخ زدایی همپوشانی داشته باشند.

وی تاکید کرد: امسال به دلیل انجام پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ، عملیات پروازی روی باند ۲۹ راست انجام می‌شود که این مهم با محدودیت‌هایی همراه خواهد بود و لازم است همه همکاران ما در فرودگاه، خود را با این محدودیت‌ها هماهنگ کنند.

همچنین حیدری قائم مقام فرودگاه مهرآباد نیز گفت: با توجه به حساسیت موضوعات عملیات زمستانی، پایبندی و رعایت دستورالعمل‌های بین‌المللی و ملی ابلاغ شده ضروری است تا با رعایت آن‌ها بتوانیم در شرایط زمستان نیز خدمات ایمن به مسافران محترم فرودگاه بین المللی مهرآباد ارائه کنیم.

آشتیانی معاون تسهیلات فرودگاهی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر پاسخ‌گویی به‌موقع شرکت‌ها به مسافران گفت: همه ارگان‌های دخیل در عملیات برف روبی موظفند نسبت به معرفی نماینده تام الاختیار و پاسخگو اقدام کنند و از شرکت‌های هندلینگ مستقر در فرودگاه انتظار می‌رود ضمن بازدید اساسی و به روز رسانی تجهیزات زمستانی خود، نسبت به تهیه تجهیزاتی مانند پله‌های مسقف و سایر تجهیزات مورد نیاز فصل سرما اقدام کنند.

وی افزود: انتظار داریم نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی با حضور بهنگام در ترمینال‌های فرودگاه، پاسخگویی لازم به مسافران در خصوص تاخیرات پروازی ناشی از شرایط بد جوی را داشته باشند.

در ادامه جلسه هماهنگی عملیات زمستانی با حضور کلیه اعضای کمیته تسهیلاتی در حوزه عملیات زمستانی، معاونت فنی و مهندسی فرودگاه، نماینده یگان حفاظت هواپیمایی، نماینده پلیس فرودگاه، روسای ایستگاه‌های ایرلاین‌ها، نمایندگان شرکت‌های هندلینگ کننده، مدیرکل سوخت گیری فرودگاه بین المللی مهراباد، نمایندگان نهاجا و نمایندگان آشیانه جمهوری نکات مورد نظر خود را به حضار ارائه و در خصوص برخی موارد تصمیم گیری و برخی دیگر به جلسات تخصصی‌تر ارجاع شد.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha