۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از ذبح دام‌های آبستن
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد

تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از ذبح دام‌های آبستن

ماکنعلی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با تشدید نظارت در کشتارگاه‌ها و با اعمال ضوابط پیشگیرانه از ذبح دام‌های آبستن در کشتارگاه‌ها جلوگیری می‌شود.

به گزارش بازار، صفرعلی ماکنعلی، اظهار داشت: به بیش از ۴۰۰ کشتارگاه کشور ممنوعیت کشتارگاه دام آبستن ابلاغ شده و بیشتر کشتارگاه‌ها این موضوع را رعایت می‌کنند، اما مواردی هم هست که این موضوع رعایت نشده که دستور بررسی صادر شده و با متخلفان برخورد مقتضی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: از امروز در خصوص تمام کشتارگاه‌ها نظارت‌های شدیدی صورت خواهد گرفت و اقدامات پیشگیرانه نیز برای جلوگیری از رسیدن دام‌های آبستن به کشتارگاه‌ها صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: با توجه به افزایش هفت میلیونی جمعیت دامی طی یکسال، تراکمی در خصوص جمعیت دامی به وجود آمده که با توجه به خشکسالی امسال تامین خوراک این جمعیت دامی دشوار است.

وی با بیان اینکه سیاست‌ها و بسته‌های حمایتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی با هدف حفظ دام عشایر و روستاییان تهیه شده است گفت:‌ تلاش می‌شود که از این به بعد در هیچ کشتارگاهی دام آبستن ذبح نشود و این اتفاق دیگر تکرار نشود.

وی ادامه داد: در تمام کشتارگاه‌ها ناظرین دامپزشکی حضور دارند که قبل از کشتار، نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند، ولی دام‌هایی که در یک سوم اول زمان بارداری قرار دارند به لحاظ بالینی امکان تشخیص این موضوع برای آن‌ها وجود ندارد.

ماکنعلی افزود: با دستورالعمل‌های تشدیدی و ابلاغ ویژگی‌های دام کشتاری تلاش خواهد شد که در همان ابتدا اطمینان حاصل شود که دام خریداری شده باردار نیست اگر هم در کشتارگاه این موضوع تثبیت شود از کشتار دام جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: با دستورالعمل‌های ابلاغی و شرایط جدید در خصوص جمع آوری و حمل دام حتماً جلوی رسیدن دام آبستن به کشتارگاه‌ها را می‌گیریم، بر اساس و دستورالعمل جدید که طی امروز و فردا ابلاغ می‌شود حتی در صورت اثبات آبستن بودن دام در کشتارگاه این دسته از دام‌ها از سایرین جداسازی شده و در شرایط خاص به مناطق خاص حمل و در آنجا نگهداری خواهند شد.

ماکنعلی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های خاصی برای حمایت از دامداران در راستای حفظ دام‌های مولد دارد که با اجرای آن قطعاً شرایط دامداران برای حفظ دام‌های مولد بهتر می‌شود.

کد خبر: ۱۱۹٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha