تغییرات محتوایی در اکسپو| معرفی توانایی های معدنی در دوبی| بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری ۱۵ کشور همسایه
مشاور وزیر صمت خبر داد

تغییرات محتوایی در اکسپو| معرفی توانایی های معدنی در دوبی| بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری ۱۵ کشور همسایه

زمانی، مشاور وزیر صمت از احتمال برگزاری نمایشگاه تخصصی محصولات ایران در قطر خبر داد و گفت: طبق بررسی های انجام شده ۱۵ کشور همسایه می توانند ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد صادراتی ایجاد کنند.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: نشست خبری هفته معدن در پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برگزار شد.

حسن زمانی مشاور وزیر و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در نشست خبری در ابتدای این مراسم با بیان اینکه اکسپو دوبی پس از یک سال وقفه از ۹ مهر ماه سال جاری آغاز به کار کرد، اظهار داشت: پاویون ایران یکی از زیباترین و پر جاذبه ترین غرفه های حاضر در اکسپو به شمار می رود. برنامه ریزی های روتین پاویون به صورت روزانه در حال انجام است. در کنار این برنامه ها، برگزاری برنامه های دیگری نیز پیش‌بینی شده که برگزاری هفته معدن یکی از آنها است.

هفته معدن از تاریخ ۲۷ آذر تا ۴ دی ماه در پاویون ایران برگزار خواهد شد. سعی داریم تا در این مدت مزیت های اقتصادی ایران در حوزه را به جهانیان معرفی کنیم

او  با بیان اینکه هفته معدن از تاریخ ۲۷ آذر تا ۴ دی ماه در پاویون ایران برگزار خواهد شد، ادامه داد : این اولین باری است که چنین برنامه ریزی در پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو صورت گرفته تا مزیت های اقتصادی  خود در این حوزه را به جهانیان معرفی کنیم.  

به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران، در این هفته تمام تشکیلات و تجهیزات پاویون در خدمت بخش معدن و صنایع معدنی کشور قرار خواهد گرفت. خوشبختانه در طول مدت ۵۰ روز برگزاری اکسپو سالن معدن پاویون ایران یکی از پرمخاطب ترین و پر بازدید ترین بخش های پاویون بوده و این موضوع نشان دهنده آن است که مخاطبان و بازدیدکنندگان علاقه زیادی به حوزه معدن کشور ما دارند.

مشاور وزیر صمت همچنین با اشاره به ظرفیت های معدنی ایران، گفت: برنامه دولت سیزدهم بهره برداری حداکثری از معادن کشور  و پایان خام فروشی است. بعد از بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که  نمایشگاه اکسپو فرصت مناسبی برای معرفی توانایی های معدنی به سراسر جهان  و فراهم آوردن زیر ساخت های لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در ادامه ضمن تشکر از تمام دست اندرکاران پاویون ایران و فعالان حوزه معدن این پاویون، اظهار داشت: شرکت سهامی نمایشگاه‌ها از همین طریق آمادگی کامل خود برای نمایش ظرفیت ها و پتانسیل های حوزه معدن کشور در هفته معدن پاویون ایران را اعلام می کند. امیدواریم در این هفته با توجه به جلسات پیش بینی شده شاهد انعقاد قرارداد های مفید در این حوزه باشیم.

براساس بررسی های انجام شده ۱۵ کشور همسایه ما می توانند ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد صادراتی برای ما ایجاد کنند

برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در میزبان جام جهانی
زمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر گفت:  این فرصت مناسبی برای افزایش صادرات کالا و خدمات به این کشور است. به همین دلیل به دنبال برگزاری نمایشگاه تخصصی محصولات و توانایی ایران در این کشور هستیم تا بتوانیم از فرصت برگزاری جام جهانی در این نمایشگاه به بهترین روش ممکن استفاده کنیم.

او همچنین به پتانسیل و ظرفیت موجود در بازار کشورهای همسایه ایران اشاره کرد و گفت: براساس بررسی های انجام شده ۱۵ کشور همسایه ما می توانند ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد صادراتی برای ما ایجاد کنند. به همین دلیل دنبال برگزاری نمایشگاه های تخصصی در تمامی کشورهای همسایه هستیم و در همین راستا هفته آینده ۱۰۰ شرکت داخلی در ۱۵ پاویون در نمایشگاه سوریه شرکت خواهند کرد.

کد خبر: ۱۱۸٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha