۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
تخت گاز خودرویی ها روی افزایش قیمت ادامه دارد
شیب قیمتی ۶ محصول صعودی

تخت گاز خودرویی ها روی افزایش قیمت ادامه دارد

۲۰۶ صندوقدار، ۲۰۷ اتوماتیک، راناپلاس، سایناپلاس، کوییک اتوماتیک و تیبا هاچ بک پلاس شش خودرویی هستند که بیشترین جهش قیمتی را در بازار تجربه کردند، شیب قیمت این محصولات احتمالا ادامه دارد.

بازار؛ گروه خودرو: بازار خودرو هفته گذشته نوسان و جهش فراوانی را تجربه کرد، نوسانی که سرمایه های سرگردان بازارهای دیگر را به سمت خرید و فروش خودرو هدایت خواهد کرد. از سوی کاهش عرضه خودرو نسبت به تقاضا کاذب ایجاد شده در کنار کاسته شدن قدرت مشتریان حقیقی در بازار، آشفتگی معاملات را دو چندان خواهد کرد. مدیریت قیمت خودرو در بازار با راهکارهای موجود فقط بها این محصول را صعودی خواهد کرد. شاید از ابتدای ماه آینده باید انتظار کاهش معاملات خودروی را با رفتار فعلی بازار داشت. آنطور که به نظر می رسد، نوسان قیمت خودرو در هفته جاری از هفته گذشته بیشتر و افزایشی تر خواهد شد.

تخت گاز خودرویی ها روی افزایش قیمت ادامه دارد

۲۰۶ صندوقدار ۳۰۰ میلیونی شد
۲۰۶ صندوقدار در تیپ v۸ ابتدا هفته گذشته به بها ۳۰۳ میلیون تومان رسید، اما اواسط هفته قیمت این خودرو به ۳۰۵ میلیون تومان افزایش یافت. هرچند که برای مدت کوتاهی قیمت این خودرو در بازار به ۳۰۸ میلیون تومان نزدیک شد ولی پایداری این قیمت چندان نبود و تقریبا سه روز است در بها ۳۰۵ میلیون تومان متوقف شده است. آنطور که به نظر می رسد افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار، این محصول را برای افزایش ۲ تا ۵ میلیون تومانی دیگر در هفته جاری آماده خواهد کرد.

تخت گاز خودرویی ها روی افزایش قیمت ادامه دارد

پژو۲۰۷ در ابتدای هفته گذشته با بها ۴۶۵ میلیون تومان معامله می شد. اما در پایان هفته قیمت این خودرو به ۴۸۰ میلیون تومان رسید

۲۰۷ به ۴۸۰ میلیون تومان رسید
پژو ۲۰۷ هاچ بک مجهز به دنده اتوماتیک و سقف پانوراما یکی از محصولات پر طرفدار این روزهای بازار است، این خودرو در ابتدای هفته گذشته با بها ۴۶۵ میلیون تومان معامله می شد. اما در پایان هفته قیمت این خودرو به ۴۸۰ میلیون تومان رسید. رشد ۱۵ میلیون تومانی این خودرو نشان می دهد که شیب افزایش قیمت این محصول در بازار روی تخت گاز گرانی قرار گرفته و در هفته جاری باید منتظر بود که مجدد به بها بیشتر نیز برسد. هرچند که گروه صنعتی ایران خودرو نیز عرضه این محصول را قطره چکانی انجام می دهد، افراد سود جو نیز در بازار از چنین شرایطی استفاده و قیمت خودرو را افزایش می دهند.

تخت گاز خودرویی ها روی افزایش قیمت ادامه دارد

رانا پلاس هفته گذشته به بها ۲۷۸ میلیون تومان نیز رسید، هرچند که این بها حدود سه روز در بازار پایدار بود، اما اواخر هفته گذشته قیمت این خودرو به ۲۷۵ میلیون تومان برگشت

رانا نیامده گران شد
رانا یکی از محصولات اقتصادی گروه صنعتی ایران خودرو محسوب می شود، این خودرو که جانشین به حق محصولات ۲۰۶ و ۲۰۷ شناخته می شود، در سال جاری با تغییراتی در ظاهرا و قوای فنی راهی بازار شده است. رانا پلاس هفته گذشته به بها ۲۷۸ میلیون تومان نیز رسید، هرچند که این بها حدود سه روز در بازار پایدار بود، اما اواخر هفته گذشته قیمت این خودرو به ۲۷۵ میلیون تومان برگشت. این کاهش قیمت نشان می دهد در هفته جاری براساس رفتار بازار نباید انتظار افزایش چندان این محصول را داشت، احتمالا رانا پلاس در ماه آینده به بها ۳۰۰ میلیون تومان برسد.

تخت گاز خودرویی ها روی افزایش قیمت ادامه دارد

ساینا در مرز ۲۰۰ میلیونی
ساینا یکی از محصولات پرحاشیه این روزهای گروه خودروسازی سایپا است. تفاوت اصلی این محصول نسبت به تیبا در تغییرات طراحی داخلی و ظاهری خودرو مربوط می شود. این محصول در ۱۰ روز گذشته بیشترین جهش قیمتی را تجربه کرده است. ساینا در اواسط ماه جاری با بها ۱۸۵ میلیون تومان مورد معامله در بازار قرار می گرفت، اما از اواخر هفته گذشته به قیمت ۱۹۷ میلیون تومانی رسیده است. هرچند که این قیمت برای ساینا پلاس دنده ای پایدار نبوده، اما پارامترهای بازار گویا افزایش بها این محصول در هفته جاری است.

تخت گاز خودرویی ها روی افزایش قیمت ادامه دارد

کوییک در ۲۰ روز گذشته از بها ۲۴۰ میلیون تومان در اواخر هفته گذشته به قیمت ۲۶۰ میلیون تومان رسید

ارزان ترین خودرو دنده اتوماتیک؟
گروه خودروسازی سایپا کوییک را به عنوان ارزان ترین خودرو مجهز به گیربکس اتوماتیک راهی بازار کرده است، این محصول را می توان با ساینا و تیبا هم خانواده معرفی کرد. کوییک اتوماتیک پلاس در ۲۰ روز گذشته براساس پارامترهای بازار فقط صعود قیمت را در پیش گرفته است. این خودرو از بها ۲۴۰ میلیون تومان موتور افزایش قیمت را گرم کرد و نهایتا اواخر هفته گذشته به بها ۲۶۰ میلیون تومان رسید. براساس پارامترهای بازار احتمالا این خودرو از فردا با شیب ملایم تری افزایش قیمت را مجدد آغاز کند.

تخت گاز خودرویی ها روی افزایش قیمت ادامه دارد

تیبا ۱۸۶ میلیون تومانی شد
تیبا هاچ بک پلاس در ۱۰ روز گذشته شیب ملایم افزایش قیمت را آغاز کرده است، شیبی که با سرعت آرام و ملایم روبه افزایش است. در اواخر هفته گذشته این خودرو به بها ۱۸۶ میلیون تومان رسید، پارامترهای بازار نشان می دهد که در هفته جاری این خودرو احتمالا به قیمت ۱۹۰ میلیون تومان برسد. اغلب مشتریانی که توان خرید پژو ۲۰۶ هاچ بک را ندارند، گزینه انتخابی آن ها تیبا هاچ بک پلاس یا کوییک است. دو خودرویی که در بازار از اقبال فراوانی برخوردار شدند، هرچند که عرضه این محصولات به بازار توسط گروه خودروسازی سایپا کاهش یافته است.

کدام خودروها گران می شوند؟
باتوجه به عدم افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان و کاهش عرضه در بازار، خودروهای صفر کیلومتر و کارکرده با افزایش بها قابل توجهی مواجه شدند. این افزایش قیمت فقط شامل محصولا دو خودروساز بزرگ کشور نیست بلکه خودروهای چینی مونتاژ داخل نیز با افزایش قیمت در سکوت خبری مواجه شدند. از آن سو خودروهای وارداتی نیز به تبع افزایش قیمت خودروهای داخلی با جهش قیمت در برخی از برندها همراه بودند.

کد خبر: ۱۱۸٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha