۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
بررسی اثرات شیوع کرونا بر کسب و کارها در مجلس
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تشریح کرد:

بررسی اثرات شیوع کرونا بر کسب و کارها در مجلس

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از بررسی اثرات شیوع کرونا بر کسب و کارها و راهکارهای مناسب برای کاهش زیان کسبه در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس در تشریح سومین نشست مجازی کمیسیون متبوعش، گفت: نخستین دستور کار کمیسیون بررسی راهکارهای "جهش تولید بود" که براساس آن الزامات و ظرفیت‌های تولید در ۶ بخش صنایع، معدن و صنایع معدنی، انرژی، کشاورزی و صنایع غذایی، مسکن و ساختمان و فعالیت‌های دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی الزامات و ظرفیت‌های "جهش تولید" در ۴ بخش گردشگری، حمل و نقل، فناوری اطلاعات و توسعه روستایی به جلسه آینده موکول شد، افزود: برای عملیاتی شدن جهش تولید در مرحله نخست باید تعریف واحدی از این مهم ارائه شود و در مرحله بعدی ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری شناسایی و الزامات تعیین شود.

بررسی آسیب‌شناسی و تعیین راهکارهای جهش تولید در جلسه بعدی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی

وی اظهار کرد: آسیب‌شناسی و تعیین راهکارهای جهش تولید در جلسه بعدی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی که چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، بررسی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: دومین دستور کار کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بررسی آثار شیوع کرونا بر اقتصاد کشور بود زیرا شیوع این ویروس موجب رکود، تعطیلی کسب و کارها و برخی واحدهای تولیدی و کاهش درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کرونا تاثیر بسیاری بر اقتصاد کشورها داشت به گونه‌ای که به زودی نظام توزیع، عرضه و تقاضا و تولید در این کشورها تغییر خواهد کرد.

ضرورت تامین تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض به برخی از اصناف

فولادگر ادامه داد: می‌توان با الگوبرداری از تجربه‌های اقتصادی سایر کشورها در مواجهه با کرونا، زمینه کاهش اثرات منفی شیوع این ویروس بر اقتصاد در ایران را تا حدودی فراهم کرد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس افزود: اگرچه دولت با در نظر گرفتن مهلت زمانی برای پرداخت اقساط بیمه‌، تسهیلات بانکی، مالیات وعوارض شهرداری درصدد حمایت از کسب و کار است اما کمک‌هایی مانند تامین تسهیلات کم بهره، کمک بلاعوض به برخی از اصناف نیز می‌تواند گره‌گشا باشد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: کمیسیون متبوعش در تلاش است گزارشی از راهکارهای "جهش تولید" را تا اواخر هفته آینده تهیه و به صحن علنی مجلس ارائه کند.

کد خبر: ۱۱٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha