۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
سازمان منطقه آزاد اروند گردشگری مینوشهر را تخریب نکند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سازمان منطقه آزاد اروند گردشگری مینوشهر را تخریب نکند

خرمشهر- عباسیان پور، یک فعال گردشگری مینوشهر گفت: سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند برای احیای گردشگری مینوشهر باید اقدامات اصولی انجام دهد تا گردشگری این شهر تخریب نشود.

نجمه عباسیان پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مینوشهر یک شهر جزیره‌ای است که تاکنون توسط مردم حفظ شده است و مردم این شهر با حفظ سنت‌های دیرینه و زیبا به گونه‌ای عمل کردند که اکنون شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در این شهر هستیم.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر «محمدرضا اسکندری» به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد که مهم‌ترین سابقه مدیریتی وی، وزیر جهادکشاورزی دولت نهم است.

این فعال گردشگری حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به تجربیات وی را یک فرصت طلایی در حوزه احیای کشاورزی مینوشهر دانست و گفت: موضوعی که اکنون در مینوشهر مهم است و در همه اسناد بالا دستی به آن اشاره شده، حفظ و احیای نخلستان، کشاورزی و بوم‌گردی است.

عباسیان پور توسعه گردشگری مینوشهر را در گروی احیای نخیلات عنوان کرد و افزود: با توجه به سابقه و تخصص گسترده سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه کشاورزی اکنون یک فرصت طلایی در اختیار وی است که از تجربیات دوره وزارت جهاد کشاورزی و تخصص خود برای احیای نخلستان‌های مینوشهر استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان منطقه آزاد اروند نباید گردشگری مینوشهر را تخریب نکند، توضیح داد: وقتی نخیلات احیا شود می‌توان با اعطای تسهیلات به مردم آنها را تشویق به احداث بوم‌گردی کرد؛ اگر نخیلات حفظ شود ضمن احیای نخلستان‌ها و انجام لایروبی، گردشگری این شهر احیا می‌شود.

این فعال گردشگری با تاکید بر اینکه در مینوشهر باید بر روی گردشگری کشاورزی و بوم‌گردی تمرکز شود، خاطرنشان کرد: ویلاسازی و اجرای برخی طرح‌ها بدون در نظر گرفتن پیش نیازهای علمی گردشگری، مینوشهر را از حالت‌های زیبا همچون غروب، نهرهای طبیعی، رودخانه بکر و نخلستان‌های سرسبز خارج می‌کند و این امر پدیده‌ای خطرناک است.

عباسیان پور بیان کرد: جنس گردشگری مینوشهر مانند جزیره کیش و دیگر مناطق نیست و طرح‌های هر منطقه مطابق با ظرفیت همان منطقه باید اجرا شود؛ در مینوشهر اروند صغیر باید مقداری ساماندهی شود و داخل شهر باید یک محور شکیل ایجاد شود.

وی توجه به زیرساخت‌های گردشگری را مهم بر شمرد و گفت: اگر قرار باشد بزرگترین طرح‌های گردشگری نیز در مینوشهر اجرا شود ابتدا باید مشکل زیرساخت‌های گردشگری همچون مشکل فاضلاب و برق رفع شود.

این فعال گردشگری توجه به اقتصادی بودن طرح‌های گردشگری در مینوشهر را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: چنانچه پیش نیازها و زیرساخت‌های گردشگری انجام شود می‌توان با ارائه آموزش و تسهیلات لازم برای مردم مینوشهر طرح‌هایی همچون پرورش ماهی، بوم‌گردی و ... را همراه با نگاه گردشگری اجرا کرد.

عباسیان پور پیگیری‌های سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند برای برداشتن دژ خاکی را تحسین کرد و افزود: این اقدام خوب است ولی انتظار می‌رود «محمدرضا اسکندری» در کنار این اقدام اولویت ماموریت خود در حوزه گردشگری مینوشهر را احیای نخیلات و رفع مشکل زیرساخت‌ها قرار دهد.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha