۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
۷۰ درصد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه سوریه از بخش خصوصی| نگاه ویژه رییس جمهور به صادرات
مشاور وزیر صمت در پاسخ به بازار خبر داد

۷۰ درصد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه سوریه از بخش خصوصی| نگاه ویژه رییس جمهور به صادرات

زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های از حضور ۱۶۴ شرکت برتر در نمایشگاه سوریه خبر داد و گفت: ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان از بخش خصوصی بوده که اتفاقا بهترین و برترین شرکت ها هم هستند.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: حسن زمانی مشاور وزیر صمت و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: نمایشگاه بزرگ ایران در دمشق ۸ تا ۱۲ آذر ماه در دمشق و در متراژی حدود ۴۵۹۰ مترمربع برگزار می‌شود.

او همچنین از حضور ۱۶۴ شرکت و برند ایرانی در نمایشگاه سوریه خبر داد و افزود: ۷۰ درصد شرکت کنندگان این نمایشگاه مربوط به بخش خصوصی هستند. البته نمایندگانی هم از نهادهایی همچون ستاد اجرایی فرمان امام، نیروی انتظامی و قرار گاه خاتم الانبیا در این نمایشگاه حضور دارند.

مشاور وزیر صمت با بیان اینکه رییس جمهور نگاه ویژه ای به صادرات و توسعه صادرات دارند، ادامه داد: من اطمینان دارم که بعد از برگزاری این نمایشگاه سهم بخش های مختلف از بازار سوریه بیشتر می شود. ضمن اینکه در حین برگزاری نمایشگاه هم شاهد امضای توافق نامه  و قراردادهای متعددی خواهیم بود.  

رییس جمهور نگاه ویژه ای به صادرات و توسعه  صادرات دارند و از ابتدای دولت سیزدهم تا حالا چندین نشست با صادرکنندگان داشته اند

به گفته زمانی، از ابتدای دولت سیزدهم تا حالا صادرکنندگان جلسات متعددی را با رییس جمهور داشته اند و همواره سعی شده تا موانع صادراتی تسهیل شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: ایران در زمینه‌های کاری تجهیزات بیمارستانی و پزشکی، دارو و درمان، صنعت ساختمان، طراحی و معماری، کشاورزی، دام و طیور، نفت، گاز و پتروشیمی، تجهیزات امنیتی و پلیسی، انفورماتیک، مواد غذایی، در و پنجره، نساجی، خودرو، تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، لوازم خانگی، فولاد و... این نمایشگاه را برگزار می‌کند. ما در همه این زمینه. ها از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار هستیم.

او  در ادامه اضافه کرد: در این نمایشگاه و در افتتاحیه آن نخست وزیر سوریه، وزیر اقتصاد و تجارت سوریه، فاطمی امین وزیر صمت و پیمان‌پاک رئیس سازمان توسعه تجارت حضور خواهند داشت.

زمانی تصریح کرد: سیاست‌های کلان ما این است که بخش خصوصی بتواند در کنار بخش دولتی هر چه دارد را ارائه دهد. توانمندی بخش خصوصی ما بسیار بالا است. همچنین مجوز حضور شرکت‌ها هم توسط سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی صادر شده است.

کد خبر: ۱۱۵٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha