۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۸
ضرورت جهش در بومی‌سازی تولید کالاهای ورزشی با حضور بخش خصوصی
یادداشت؛

ضرورت جهش در بومی‌سازی تولید کالاهای ورزشی با حضور بخش خصوصی

در سال «جهش تولید» باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا کالاهای ورزشی که از خارج وارد کشور می‌شوند در داخل تولید شوند.

خبرگزاری بازار_ محمود نواصر: هر سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای اینکه وارد حوزه ورزش شود قطعا به دنبال توجیه و امنیت اقتصادی است. در مجاورت شهرهای آبادان و خرمشهر بازار بزرگی همچون عراق وجود دارد که عمدتا کالاهای خود را از ایران تامین می‌کند تا جایی که حتی کالاهای خارجی وارداتی را نیز تمایل دارند از کشورمان خریداری کنند و در صورتیکه صنایع و تولیدی‌های ما به سمت محصولات ورزشی حرکت کنند ارزآوری بسیاری خوبی نیز ایجاد می‌شود.

شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر ظرفیت لازم برای حرکت به سمت تولیدات ورزشی مناسب و صادرات محور را دارد. باید به سرمایه‌گذارانی که برای بررسی فرصت‌های اقتصادی به این منطقه سفر می‌کنند، ظرفیت بازارهای فروش کالاهای ورزشی نیز معرفی شود، ضمن اینکه منطقه آزاد اروند از گذشته به عنوان یکی از قطب‌های ورزش شهرت داشته و هم اکنون نیز خود بازار این منطقه یک ظرفیت مناسب است تا جایی که بسیاری از تیم‌های ورزشی فعلی در لیگ برتر حضور دارند.

توسعه اقتصاد ورزش

هیات‌های ورزشی محدودیت منابع مالی دارند و عمده کالاهای ورزشی به صورت وارداتی است و به دلیل مشکل نوسانات ارزی نشات گرفته از فضای تحریم قیمت بالایی دارند. این امر موجب شده که چنانچه این کالاها در داخل این منطقه تولید شوند به دلیل اینکه مقرون به صرفه هستند، فروش بالای آنها به دور از انتظار نباشد.

وقتی کالای مورد نظر هیات، باشگاه، تیم و یا یک ورزشکار با کیفیت مشابه خارجی در بازار داخل با قیمت پایین‌تر وجود داشته باشد، به طور حتم همان کالای ایرانی خریداری می‌شود.

استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، بازارهای مالی داخلی و خارجی در توسعه، اصلاح و تقویت همه ‌جانبه نظام مالی بخش ورزش امری مهم است. بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه اقتصاد ورزش یک ضرورت است و باید در ایران نگاه همگام و تجاری به صنعت ورزش داشته باشیم.

استان خوزستان تنها استان کشور است که دارای ۳ اتاق بازرگانی است و انجام مسئولیت‌های اجتماعی یکی از رسالت‌های این اتاق‌ها است اما واقعا تاکنون چه میزان از ورزش به عنوان یک پایگاه و ظرفیت بی بدیل مردمی حمایت کرده‌اند؟

نقش اتاق‌های بازرگانی

تجاری‌سازی ورزش نیازمند حضور بخش خصوصی است و انتظار می‌رود چنانچه اتاق‌های بازرگانی در استان خوزستان قصد دارند از هیات‌های ورزشی حمایت کنند فقط از هیات‌هایی حمایت کنند که دارای برنامه‌ریزی راهبردی و بلندمدت هستند و همچنین در راستای تجاری‌سازی و برنامه‌های بین‌المللی گام برداشته‌اند.

بدمینتون در منطقه آزاد اروند شهرت تاریخی دارد و اولین منطقه در ایران بوده که این رشته جذاب و پُرطرفدار راه‌اندازی شده است. دیدار با سفیر برزیل در ایران، دیدار با سفیر اندونزی در ایران، دیدار با نماینده‌های عالی فرهنگی کشور لبنان و سوریه، دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان بصره عراق و تدوین پکیج اسپانسریگ به عنوان اولین هیات ورزشی در تاریخ استان خوزستان فقط بخشی از ظرفیت‌های عظیم هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند به منظور حمایت مالی و سرمایه‌گذاری است.

*رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند

کد خبر: ۱۱٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha