۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
اجرای صادرات تخصصی کالا از گمرک خراسان شمالی
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای صادرات تخصصی کالا از گمرک خراسان شمالی

بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از اجرای صادرات تخصصی کالاهای زعفران، پسته و فرش از گمرک استان به بازارهای هدف صادراتی خبر داد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان شمالی، سعید پور آبادی با اشاره به اجرای صادرات تخصصی کالا از گمرک استان، گفت: هرچند صادرکنندگان فشارهای اقتصادی بسیاری را طی سال‌ها تحمل کرده‌اند، بااین‌وجود، آنان همواره به دنبال یافتن بازارهای بیشتر صادراتی برای ارسال تولیدات داخلی به مشتریان خارجی بوده‌اند.

وی اظهار داشت: اتاق بازرگانی خراسان شمالی به همراه صادرکنندگان استان درصدد انجام صادرات تخصصی کالا از گمرک استان بود که به‌زودی این اتفاق در خراسان شمالی محقق می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که اجرای این برنامه‌ریزی در سال جاری کلید بخورد افزود: اتاق بازرگانی استان در همکاری با گمرک استان درصدد است که از گمرک خراسان شمالی صادرات تخصصی کالاهایی شامل زعفران، پسته و فرش انجام شود.

پور آبادی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای این برنامه نیازمند راه‌اندازی آزمایشگاه‌هایی است، عنوان کرد: دانشگاه‌های استان اعلام آمادگی کرده‌اند که در این زمینه آزمایشگاه‌های خود را در اختیار قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره دغدغه‌های صادرکنندگان از موانع پیش روی امر صادرات و تقاضا برای حل آن‌ها نیز بیان کرد: اجرای دستورالعمل تعهد ارزی ازجمله مسائلی است که صادرکنندگان خواستار حذف آن از دستور کار دولت جدید هستند.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه دولت پیشین در اجرای دستورالعمل تعهد ارزی، صادرکنندگان را مکلف کرده بود که رفع تعهد ارزی صادرکنندگان به بانک مرکزی با ارز خارجی انجام شود و این در حالی بود که صادرکنندگان سود حاصل از معاملات صادراتی خود را از مشتریان خارجی خود با واحد پولی ریال دریافت می‌کردند.

پور آبادی افزود: این امر موجب شده بود که صادرکنندگان درزمینهٔ رفع تعهد ارزی به بانک مرکزی دچار مشکل شوند.

وی اعلام کرد: با توجه به انعکاس این مسئله، دولت جدید قبول کرده است که رفع تعهد ارزی بازرگانان به بانک مرکزی با ریال انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وزیر صمت نیز در جلسه با اعضای شورای روسای اتاق بازرگانی ایران قول داد که حل مسئله استرداد دیرهنگام ارزش‌افزوده صادراتی به صادرکنندگان را پیگیری و نسبت به رفع آن اقدام کند.

کد خبر: ۱۱۴٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha