۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
تولید ماسک در قزوین به ۳۱ هزار عدد رسید
معاون استاندار قزوین:

تولید ماسک در قزوین به ۳۱ هزار عدد رسید

قزوین - معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: آمار تولید ماسک در قزوین به روزانه ۳۱ هزار عدد رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، عیسی قبادی ظهر شنبه به خبرنگاران رسانه های گروهی قزوین در محل استانداری گفت: از امروز یک واحد صنعتی تولید ماسک دیگر در استان فعالیت خود را آغاز میکند که با شروع فعالیت این واحد جمعا چهار واحد صنعتی  اقدام به تولید ماسک کرده اند.

وی بیان کرد: قزوین پیش از شیوع بیماری کرونا در تولید ماسک بهداشتی مجهز نبود اما در این مدت توانستیم تعداد واحدهای فعال در این حوزه را به چهار واحد افزایش دهیم و همچنین ۲۷ کارگاه تولید ماسک نیز در این مدت آغاز به کار کرده است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: با فعالیت این واحد تولیدی روزانه بیش از ۳۱ هزار عدد ماسک بهداشتی در استان قزوین تولید می شود.

قبادی خاطرنشان کرد: از این تعداد ماسک تولید شده در استان قزوین بیش از ۱۰ هزار ماسک به صورت روزانه در اختیار داروخانه ها و مراکز عرضه محصولات بهداشتی برای رفع نیاز مردم قرار می‌گیرد.

وی همچنین عنوان کرد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قزوین روزانه بیش از ۹ هزار ماسک مورد نیاز مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان های استان است که از طریق همین واحدهای صنعتی و کارگاه ها تولید می شود.

معاون اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲ هزار ماسک نیز روزانه در اختیار وزارت دفاع قرار میگیرد.

قبادی عنوان کرد: دو واحد صنعتی تولید ماسک در قزوین وظیفه تولید ماسک مورد نیاز برای شبکه بهداشت و درمان را عهده دار هستند و دو واحد دیگر، ماسک مورد نیاز مردم و ماسک نیروهای نظامی و انتظامی را تولید می‌کنند.

وی گفت: تلاش مردم و واحدهای صنعتی قزوین برای رسیدن به خودکفایی در تولید ماسک قابل تقدیر و ستودنی است و قطعا با این موج همراهی ایجاد شده در آینده نزدیک وضعیت بهتری در مدیریت این بیماری خواهیم داشت.

کد خبر: ۱۱٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha