۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
 واحدهای فرآوری کشمش در زنجان توسعه می یابد
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

واحدهای فرآوری کشمش در زنجان توسعه می یابد

زنجان- تاراسی، رئیس جهاد کشاورزی زنجان از فعالیت پنج کارخانه فعال فرآوری کشمش در زنجان خبر داد و گفت: در سالجاری واحدهای فرآوری کشمش در استان توسعه می یابد. 

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تولید محصول انگور در استان زنجان بسیار خوب است، گفت: این استان در زمینه تولید محصول انگور سه بخش مهم تولید، فرآوری و پیش فرآوری فعالیت دارد. 

وی با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار هکتار باغ انگور در زنجان وجود دارد، اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۸۵ هزار تن در استان تولید می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان از فعالیت پنج کارخانه فعال فرآوری کشمش در استان  زنجان خبر داد و گفت: بخشی از محصول انگور تولید شده به صورت تازه خوری مصرف می‌شود و خوشبختانه فعالیت واحدهای فرآوری کشمش در این استان خوب است ولی در سالجاری واحدهای فرآوری کشمش در استان توسعه می یابد. 

تاراسی با بیان اینکه بخشی از محصول انگور زنجان به صورت سنتی به کشمش تبدیل می‌شود، تاکید کرد: بیش از ۶۲  درصد این محصول نیز به صورت سنتی به کشمش تبدیل می‌شود و این استان در بحث صادرات کشمش عملکرد بسیار خوبی دارد و  سالانه بیش از چهار هزار و ۳۰۰  تن کشمش صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس آمار درصد زیادی از صادرات بخش کشاورزی استان در بخش فرآورده های لبنی و کشمش است، ابراز کرد: اقلام صادراتی استان شامل کشمش، لبنیات، سیب زمینی، گوجه فرنگی و آبمیوه، زیتون و سیر است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان بر لزوم توسعه صادرات محصولات کشاورزی در استان زنجان تاکید کرد و افزود: در سال جاری نقشه راه توسعه صادرات محصولات کشاورزی در دستور کار جهاد کشاورزی استان است و صادرات محصولات کشاورزی در استان طی سال گذشته مثبت بوده و امیدواریم تا پایان سالجاری هم صادرات محصولات کشاورزی مثبت باشد. 

کد خبر: ۱۱۳٬۴۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha