۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
 گیلان تامین کننده مواد اولیه صنعت مبلمان کشور است
مدیرکل دفتر نساجی وزارت صمت:

گیلان تامین کننده مواد اولیه صنعت مبلمان کشور است

رشت- مدیرکل دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت با بیان اینکه ام دی اف گیلان تامین کننده مواد اولیه مبل کشور است، گفت: تولیدکنندگان مبل از محصولات استان گیلان بهره می برند.

به گزارش خبرنگار بازار، افسانه محرابی بعدازظهر پنجشنبه در جریان سفر خود به گیلان، از واحدهای نساجی و سلولزی این استان بازدید کرد و در جریان قرار گرفتن چالش‌های صنعتگران گیلان را جزو اهداف سفر خود به این استان عنوان کرد و افزود: پیگیری و تامین مواد اولیه زنجیره تولید آنها و برطرف کردن برخی مشکلات از اهداف سفر به گیلان است.

مدیرکل دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت با بیان اینکه مشکلات واحد های سطح ملی از مراجع مرتبط پیگیری می شود، تصریح کرد: باید بتوانیم برخی از صنایع را به رقابت‌پذیر شدن بازگردانیم و از وضعیت زیان دهی خارج کنیم.

وی وجود ظرفیت‌های مناسب نساجی و سلولزی در کنار سایر فعالیت‌های صنعتی را مهم دانست و گفت: تامین مواد اولیه تولید کنندگان مبل کشور از محصول ام دی اف خام گیلان با ایجاد فضای فروش مناسب امری مهم است.

این مسئول متذکر شد: ما می‌توانیم با همکاری تولیدکنندگان نئوپان و MDF خام، محصولات آنها را برای استفاده در صنعت مبل سازی و زیر مجموعه آن هماهنگ کنیم.

به گفته وی با این روش علاوه بر تامین نیاز آنها، بازار فروش اوراق فشرده نیز با ایجاد مرکز فروش عرضه مستقیم محصولات با همکاری کارخانجات و تولید کنندگان ام دی اف رونق می یابد.

مدیرکل صنایع نساجی پوشاک و سلولزی وزارت صمت درباره مشکل تامین مواد اولیه صنایع کیسه بافی گیلان، اظهار کرد: اگر این واحدها با تامین مواد پتروشیمی داخلی با مشکل مواجه هستند می‌توانند با مکاتبه با ما و پیگیری از طریق دفتر تخصصی صنایع پتروشیمی وزارت صمت تدابیر لازم برای رفع مشکل آنها اتخاذ شود.

کد خبر: ۱۱۳٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha