۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تا پایان سال
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع اعلام کرد

تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو تا پایان سال

صالحی نیا، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) گفت: صنعت خودرو با برنامه ریزی و حمایت‌های پیش‌رو تا پایان امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد.

به گزارش بازار، محسن صالحی نیا،‌ رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) در پنجمین میز ساخت داخل قطعات خودرو، گفت: صنعت خودرو به گونه‌ای نهادینه شده که بتواند پاسخگوی ۹۵ درصد از نیازهای بازار داخل باشد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) با بیان اینکه از قطع حمایت‌ها با عادی شدن شرایط، نگرانی دارند اضافه کرد: اگر در ساخت داخل، ارزان‌سازی با بهبود کیفیت همراه باشد حمایت‌ها از قطعه‌سازان نه تنها کمرنگ نخواهد شد بلکه با قدرت بیشتری ادامه می‌یابد.

صالحی‌نیا گفت: باید سعی کنیم در مسیر داخلی سازی قطعات حرکت کنیم و این حرکت ساخت داخل باید مستمر باشد در این بین برخی از قطعه سازان کاهش ظرفیت داشته اند که باید دلایل کاهش ظرفیت آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور ادامه داد: همچنین به دنبال فراهم کردن بهترین شرایط برای خودروسازان هستیم تا تولید بدون زیان داشته باشند در غیر این صورت به بسیاری از اهداف برنامه‌ریزی‌شده نخواهیم رسید.

صالحی‌نیا با بیان اینکه حفظ حقوق مصرف کنندگان و زنجیره تولید خودرو را نیز مد نظر داریم، گفت: برای کاهش قیمت تمام شده خودرو باید هزینه‌ها را در زنجیره تولید کاهش دهیم ضمن اینکه باید بتوانیم روش‌های مناسب را برای جلوگیری از زیان و اصلاح قیمت‌ها پیدا کنیم.

وی همچنین بر لزوم رصد به موقع واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیز پایش آمار تولیدات کالا به کالا و صنعت به صنعت و رفع مشکلات این واحدها با کمک دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.

کد خبر: ۱۱۲٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha