۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
پلمب واحدهای صنفی متخلف در استان سمنان/ اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا
معاون سیاسی استانداری سمنان:

پلمب واحدهای صنفی متخلف در استان سمنان/ اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا

سمنان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا در استان خبر داد و گفت:بر اساس این طرح واحدهای صنفی متخلف پلمب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌الله خجسته پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان ضمن تأکید بر اینکه طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا برای تعطیلی یا فعالیت اصناف مختلف دستورالعمل‌هایی دارد، اظهار داشت: در این دستورالعمل اصناف به سه دسته تقسیم شدند که دسته اول اصنافی هستند که باید خدمات ارائه دهند و صنوفی که در حوزه مواد غذایی و بهداشتی و جایگاه‌های سوخت فعالیت می‌کنند مشمول این دسته هستند.

وی بابیان اینکه اصناف غیرضروری مشمول دسته دوم این طرح هستند، افزود: تمام اصناف غیرضروری که لیست آن‌ها به فرمانداری‌ها ابلاغ‌شده است باید تعطیل شوند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت از سوی این صنوف واحدهای متخلف پلمب می‌شوند.

ادامه طرح کاهش زنجیره انتقال تا ۲۰ فروردین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: برخی اصناف خدماتی با هماهنگی فرمانداری‌ها به‌صورت نوبتی می‌توانند کار کنند که اصنافی مثل تعمیراتی‌ها و خدماتی‌ها و تأسیساتی‌ها مشمول این دسته هستند و نوبت آن‌ها از سوی فرمانداری‌ها مدیریت می‌شود.

خجسته پور بابیان اینکه طرح ملی کاهش زنجیره انتقال از امروز هفتم فروردین‌ماه رأس ساعت ۱۶ در سراسر استان سمنان اجرایی می‌شود، گفت: این طرح تا ۲۰ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی با ضمن تأکید بر ضرورت خروج مسافران از استان سمنان تصریح کرد: از تمام مسافران خواهش می‌کنیم این استان را به مقصد شهرهای محل سکونت خود ترک کنند چراکه با اجرای این طرح از امروز به‌جز ساکنان آن شهر کسی اجازه ورود نخواهد داشت.

اعمال جریمه‌های سنگین برای قانون‌شکنان

معاون استاندار سمنان با اشاره به اعمال جریمه‌های سنگین برای رانندگان متخلف بیان کرد: هر خودرویی که بعد از اجرای طرح به شهر ورود کرده و در سطح شهر مشاهده شود یک ماه توقیف و ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد.

خجسته پور با تأکید بر اینکه اجرای این طرح در راستای حفظ سلامت مردم در دستور کار قرار دارد و این طرح یکی از مطالبات به‌حق عده زیادی از هم‌وطنان است، بیان کرد: بر اساس این طرح مبادی ورودی شهرها بسته می‌شود.

وی افزود: هیچ فردی مجاز به تردد بین‌شهری نیست مگر در موارد استثنا، برای مثال فردی ساکن مهدی‌شهر است ولی در سمنان شاغل است با ارائه مستندات لازم می‌توانند تردد کنند.

منع آمدوشد در جاده‌های استان سمنان وجود ندارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه عمده کارخانه‌ها در خارج از شهر مستقر هستند، خاطرنشان کرد: بنابراین کارگران و کارکنان کارخانه‌ها باید با ارائه مدارک موردنیاز تردد کنند ضمن اینکه تمام اصول بهداشتی باید در واحدهای تولیدی استان سمنان رعایت شود.

خجسته پور گفت: اجرای این طرح غالباً برای هم‌وطنانی است که قصد حضور و سفر به استان را داشتند و این در حالی است که در جاده‌ها منع آمدوشد وجود ندارد و مسافران می‌توانند از مسیر کنارگذرها برای بازگشت به محل سکونت خود عبور کنند.

وی با تأکید بر اینکه اقشار خاصی مانند عشایر و کشاورزان را نیز از گروه‌های مستثنا از این طرح هستند، ابراز داشت: این گروه‌ها نیز می‌توانند با ارائه مدارک لازم از مسیرهای ورودی تردد کنند.

کاهش ۷۳ درصدی تردد در استان سمنان

معاون استاندار سمنان با اشاره به‌رسم باستانی ایرانیان با عنوان «سیزده‌بدر» در سیزدهمین روز از فروردین‌ماه بیان کرد: در سیزدهم فروردین‌ماه سال جاری مردم از حضور در پارک‌ها و بوستان‌ها به‌شدت بپرهیزند و کسانی که از این قانون تابعیت نکنند برخورد قانونی می‌شود.

خجسته پور با تأکید بر اینکه شعار در خانه بمانید برای روز ۱۳ فروردین پابرجا است، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح یعنی کاهش زنجیره انتقال کرونا ممکن است مشکلاتی را برای برخی افراد به وجود آورد که پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم.

وی از کاهش تردد ۷۳ درصدی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش نیم درصدی جمعیت حاضر در سطح استان سمنان بودیم که این امر حاکی از فرهنگ و تمدن مردم این منطقه و توجه ویژه آن‌ها به توصیه‌های بهداشتی است.

کد خبر: ۱۱٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha