۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
۳۰۰ کیلومتر از مناطق محروم گلستان فیبررسانی می شود
معاون شبکه مخابرات منطقه گلستان:

۳۰۰ کیلومتر از مناطق محروم گلستان فیبررسانی می شود

گرگان- معاون شبکه مخابرات منطقه گلستان گفت: ۳۰۰ کیلومتر از مناطق محروم گلستان فیبررسانی می شود.

به گزارش خبرگزاری بازار، به نقل از روابط عمومی مخابرات گلستان، حمید ذبیحی اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه، اجرای تکالیف حاکمیتی و ابلاغ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت مخابرات ایران عملیات فیبررسانی به نقاط محروم استان درحال اجرا است.

وی افزود: این پروژه که در قالب سه فاز از شهریور ماه آغاز به کار کرده و مقرر است ۳۰۰ کیلومتر از نقاط محروم استان مجهز به فیبر نوری شود تا ارتباطات پایدار و با کیفیت تری به هم استانی ها ارائه شود.

معاون شبکه مخابرات منطقه گلستان با اشاره به اهمیت این پروژه گفت:در راستای توزیع عادلانه پهنای باند این پروژه عملیاتی شده است و تا پایان سال فاز یک آن در مسیرهای دوزین به سه راهی قلی تپه از توابع شهرستان مینودشت، آق امام به بابا شملک از توابع شهرستان مراوه تپه، مجموعه از نقاط روستایی شهرستان‌های گرگان، علی آباد و کردکوی، پیچک محله از توابع علی آباد و نقطه ای فرعی از بخشداری کمالان از توابع فاضل آباد به میزان ۱۰۰ کیلومتر پایان می یابد.

وی افزود: تمامی این پروژه توسط پیمانکاران بومی استان و با اشتغالزایی بالغ بر ۴۰ نفر در دست اجرا است.

ذبیحی انتخاب نقاط را براساس حادثه خیز بودن مناطق دانست و گفت: بیشتر این نقاط مناطقی هستند که در مواقع بحرانی از لحاظ ارتباط مخابراتی دچار مشکل می شوندکه با اجرای این پروژه، از ارتباط پایدار و مناسبی برخوردار خواهند شد.

کد خبر: ۱٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha