۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
افزایش قیمت گندم گام مثبت دولت برای حمایت از کشاورزان
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

افزایش قیمت گندم گام مثبت دولت برای حمایت از کشاورزان

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم مطالبه جدی کمیسیون کشاورزی مجلس بوده و گام مثبت دولت در راستای حمایت از کشاورزان است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص افزایش قیمت خرید تصمینی گندم بر اساس مصوبه هیات دولت، گفت: افزایش قیمت گندم در سال گذشته همواره یکی از مطالبات اصلی کمیسیون کشاورزی بوده و این موضوع در نشست‌های مختلف پیگیری شده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس بر اساس هزینه تمام شده، قیمت ۲هزار و ۷۰۰تومان را برای هر کیلوگرم گندم مدنظر قرار داده بود، تصریح کرد: اقدام دولت در زمینه افزایش قیمت گندم به ۲ هزار ۵۰۰تومان گام مثبتی در جهت حمایت از کشاورزان است و از سوی دیگر مانع از حضور دلالان در بازار و خروج غیرقانونی این محصول استراتژیک از کشور می‌شود.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  بخش زیادی از گندم تولیدی کشاورزان با قیمت ۲هزار و ۲۰۰ تومان جایگزین علوفه مورد نیاز دامداران می‌شد، عنوان کرد: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری باعث می‌شود تا به تامین نیاز کشور از تولیدات داخلی امیدوار باشیم هرچند در زمینه تامین کودشیمیایی مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه واردات هرکیلوگرم گندم برای کشور حدود ۳هزار تومان هزینه دارد، ادامه دارد: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به ۲هزار و ۵۰۰ رضایت قطعی را برای کشاورزان به همراه ندارد اما رشد قابل قبولی کرده است.

کد خبر: ۱۱٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مقصود IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      0 0
      سلام آقا یکی به این اقا وزیر برسونی این سایت تراکتور فروشی را باز کنه یک سال هست که دنبال یک تراکتور هستم هنوز ب سرانجام نرسیده