۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
هوش مصنوعی یک از ویژگی های مهم شرکت های خلاق جهان
خلاق‌ترین شرکت‌های جهان در سال ۲۰۲۰ کدامند؟

هوش مصنوعی یک از ویژگی های مهم شرکت های خلاق جهان

در این گزارش براساس شاخص‌های متعدد از جمله نحوه تبلیغات ، فضای کاری و همچنین عملکرد، خلاق‌ترین شرکت‌های جهان معرفی می شوند.

فاطمه محمدی پور؛ خبرگزاری بازار- هرساله سازمان‌هایی خاص به بررسی و رتبه بندی شرکت‌های دارای خلاقیت و نوآوری می‌پردازند. امروزه موفق‌ترین شرکت‌های جهان، شرکت‌هایی هستند که خلاق‌ترین ایده‌ها را بکارگیری می‌کنند و ضمن انجام فعالیت‌‍‌های روزمره خود دستاورهای بزرگی را بدست می‌آورند.

در این گزارش قصد داریم تعدادی از خلاق‌ترین و نوآورترین شرکت‌های سال ۲۰۲۰ را  معرفی و توضیحاتی در مورد آن‌ها بیان کنیم.

شرکت تجاری  میتوآن دیانپینگ

شرکت چینی میتوآن دیانپینگ با کسب موفقیت‌های زیاد و چشمگیر در سال ۲۰۱۹ توانست خود را به عنوان یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه تهیه و تسریع فرآیند تهیه غذا، بلیط هتل و سینما معرفی کند. این شرکت به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام سال قادر به ارائه خدمات به مشتریان خود است. شرکت میتوآن دیانپینگ علاوه بر چین در سایر کشورهای جنوب شرق آسیا نیز فعال است و همکاری نزدیکی با شرکت خدمات حمل‌ونقل اوبر دارد. این شرکت چینی به تازگی برخی خدمات مرتبط با حوزه بهداشت و درمان را نیز به سرویس‌های خود اضافه کرده است.

شرکت ایرتیبل

شرکت ایرتیبل (( Airtable سیستمی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌تواند داده‌های گردش کاری خود را در سطح یک مدیر اجرایی حرفه‌ای تجزیه و تحلیل کند. نرم‌افزار این شرکت تنها در سال گذشته به بیش از ۹۰۰۰۰ شرکت بزرگ و کوچک کمک کرد تا برنامه‌های مالی و اداری خود را به صورت دقیق‌تر تنظیم کنند.

شرکت فناوری اپل

شرکت فناوری اپل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند.

این غول فناوری آماری همواره یکی از خلاق‌ترین و نوآورترین شرکت‌های جهان بوده است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آیپد، آی‌مک، مک بوک و آی پاد و آیفون و اپل واچ و اپل تی وی را نام برد. همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف، آی ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک اواس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.

هرچند اپل محصولات بسیار زیادی تولید می‌کند و همگی آن‌ها از بهترین کیفیت ممکن برخوردار هستند، ولی آن‌چه در میان همه آن‌ها سبب قدرت برتر یک شرکت در جهان امروز می‌شود فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و واقعیت افزوده است.

گروه تجاری علی بابا

گروه تجاری علی بابا یک کمپانی اینترنتی چینی است که در سال ۱۹۹۹ توسط فردی به‌ نام «جک ما» در قالب یک سرویس آنلاین برای معامله میان شرکت‌ها تأسیس شد. این گروه با فراهم‌سازی زمینه ارتباط میان خریداران و فروشندگان در حوزه‌هایی نظیر فروشگاه اینترنتی، سیستم خرده فروشی و رایانش ابری فعالیت داشته و خدمات تجاری متنوعی را از طریق اینترنت ارائه می‌دهد.

دلیل حضور این شرکت در میان خلاق‌ترین شرکت‌های جهان بکار گیری هوش مصنوعی در این حوزه فعالیت خود است. مشتریان در فروشگاه مجازی علی بابا می‌توانند از هرگونه مواد غذایی گرفته تا آخرین تکنولوژی روز دنیا را خریداری کنند. این شرکت با داشتن تیم مجرب حمل و نقل و انبارهای بزرگ کلا در نقاط مختلف جهان، کالاهای خریداری شده را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مشتریان می‌رساند.

شرکت تسلا

شرکت تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط ابرهارد جفری استریل و مارک تارپنینگ تأسیس شد. ایلان ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره تسلا موتورز فعالیت می‌کند. هدف اصلی تسلا تجاری‌سازی خودروی برقی بود. به این منظور کار خود را با تولید ماشین اسپرت لوکس آغاز کرد و سپس به سمت تولید ماشین‌هایی همچون سدان و خودروی کامپکت ارزان قیمت رفت.

«شرکت تسلا» قول عرضه ۳۶۰ هزار خودروی الکتریکی را در سال ۲۰۱۹ به طرفداران برند خود داده بود و در عمل توانست این عدد را به ۳۶۷۵۰۰ دستگاه برساند؛ این رقم یعنی دوبرابر میزان فروش تسلا به نسبت دو سال قبل‌تر از آن. تسلا در سه ماه پایانی ۲۰۱۹، موفق به ثبت رکوردی جدید برای فروش خودروهای الکتریکی شد و توانست سود قابل‌توجهی را نیز از این طریق به‌دست آورد.

شرکت غذایی سوییت‌گرین

این شرکت با سابقه ۱۵ ساله فعالیت در ایالات متحده آمریکا طرفدارن و مشتریان ثابت بسیار زیادی دارد و از همین روش توانسته به سود گزافی دست یابد. امروزه بخش اعظمی از درآمد و محبوبیت سوییت گرین به دلیل روش‌های نوآورانه‌ای است که در زمینه طبخ غذاهای بین‌المللی، تحویل هوشمند غذا، پرداخت ایمن هنگام خرید غذا و تولید کمتر زباله‌های آسیب زننده به محیط زیست به کار گرفته شده است.

 شرکت تولیدی تارگت

عمده فروشی آنلاین تارگت ، با هدف کاهش  هزینه‌ها و حذف واسطه‌های غیرضروری، بستری ایجاد کرده است تا تولیدکنندگان بتوانند در کمترین زمان، تولیدات خود را به مشتریان قبلی و یا جدید خود عرضه نمایند. شرکت تارگت با به کارگیری ایده‌های نو و روش‌های خلاقانه توانست در سال گذشته میلادی ۱ میلیارد دلار سود کسب کند. این شرکت در زمینه‌های مختلفی چون تولید لباس کودک، لباس‌های بزرگسالان، انواع مبلمان منزل و حتی لوازم مواد شوینده فعالیت می‌کند.

شرکت شاپیفای

شاپیفای ( Shopify ) یک شرکت کانادایی معروف در دنیای تجارت الکترونیک است که مقر اصلی آن در اوتاوا کاناداست. این شرکت کار توسعه نرم افزارهای کامپیوتری برای فروشگاه های آنلاین و سیستم های خرده فروشی را انجام میدهد. در حال حاضر شاپیفای یک پلتفرم معروف و دوست داشتنی در بین خرده فروشان و فروشگاه های آنلاین نوپاست که براحتی و با چند کلیک ساده میتوانند فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی نمایند.

براساساین گزارش، شرکت های سامسونگ، نتفلیکس، آی بی ام، فیس بوک و آدیداس نیز در  فهرست خلاق ترین شرکت ها در استفاده از هوش مصنوعی، اکوسیستم و پلتفرم ها هستند.

کد خبر: ۱۱٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha