۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
خسارت زمین لرزه به کوهرنگ| ۶۰ درصد واحدهای مسکونی آسیب دید
در پی زمین لرزه ۵.۷ ریشتری؛

خسارت زمین لرزه به کوهرنگ| ۶۰ درصد واحدهای مسکونی آسیب دید

شهرکرد- زمین لرزه ۵.۷ ریشتری چلگرد باعث خسارت در بخش های مختلف کوهرنگ شده است به طوری که به ۳۰ تا ۶۰ درصد واحدهای مسکونی این شهرستان آسیب دیده است.

بازار؛ گروه استان ها: زلزله ۵.۷ ریشتری بامداد دوشنبه چلگرد چهارمحال و بختیاری را لرزاند. این زلزله ساعت ۶ و ۹ دقیقه امروز چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری را تکان داد.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. کانون زلزله گفته شده در موقعیت ۳۲.۴۰ عرض شمالی و ۴۹.۷۸ طول شرقی ثبت شده است. شدت زلزله به میزانی بالا بود که در نقاط دور دست استان چهارمحال و بختیاری و همچنین استان های مجاور توسط مردم احساس شد.

این زمین لرزه موجب ایجاد خسارت در نقاط مختلف شهرستان کوهرنگ شده است.

بعد از زمین لرزه ۵.۷ ریشتری صبح امروز، تاکنون ۵ زمین لرزه دیگر در این منطقه به وقوع پیوسته که بیشترین شدت آنها ۳.۷ ریشتر است. مسئولان از مردم خواسته اند ضمن حفظ خونسردی، در ساختمان های غیرایمن حضور پیدا نکرده و به مکان های امن بروند.

بیشترین خسارت به بخش بازفت کوهرنگ وارد شده است
مدیر هلال احمر شهرستان کوهرنگ‌ در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: بیشترین خسارت در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ رخ داده است.

بیژن طاهری بیان کرد: به دلیل اینکه منطقه بازفت صعب العبور است،  امداد رسانی با بالگرد در حال انجام است.

وی ادامه داد: خسارت ها در منطقه توسط کارشناسان در حال ارزیابی است.

خسارت زمین لرزه به کوهرنگ| ۶۰ درصد واحدهای مسکونی آسیب دید

خسارت به واحدهای مسکونی ۳ شهر کوهرنگ
سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به تعداد مصدومان حادثه زمین لرزه چلگرد، گفت: تاکنون ۲۰ مصدوم در پی وقوع این زمین لرزه شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

 خسرو کیانی اظهار داشت: ۹ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند و  ۹ نفر نیز به بیمارستان شهرستان اردل منتقل و بستری شدند.

وی ادامه داد: دو نفر از مصدومان نیز به بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد منتقل شدند.

وی گفت: تمام دستگاه‌های خدمت رسان در حالت آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

زمین لرزه تمامی ۲۲۳ روستا و سه شهر شهرستان کوهرنگ را تحت تاثیر خود قرار داده و به واحدهای مسکونی این مناطق خسارت‌هایی وارد کرده است

کیانی در ادامه با اشاره به ارزیابی‌های اولیه خسارت ناشی گفت: این زلزله بین ۳۰ تا ۶۰ درصد به واحدهای مسکونی شهرستان خسارت وارد کرده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری افزود:  این زمین لرزه تمامی ۲۲۳ روستا و سه شهر شهرستان کوهرنگ را تحت تاثیر خود قرار داده و به واحدهای مسکونی این مناطق خسارت‌هایی وارد کرده است.

وی ادامه داد: زمین لرزه موجب خسارت به تاسیسات شبکه‌های آبرسانی شده است که دستگاه های خدمت رسان در حال بررسی میزان خسارت ها هستند.

۱۴ تیم امدادرسانی به کوهرنگ اعزام شده است
مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر ۱۴ تیم امداد رسانی در شهرستان کوهرنگ فعال هستند.

ایرج کیانی ادامه داد:  تاکنون تلفات جانی در پی وقوع این زمین لرزه در شهرستان کوهرنگ گزارش نشده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مواد غذایی برای توزیع و تجهیزات لازم برای اسکان اضطراری در منطقه فراهم شده است.

ارزیابی وضعیت منطقه به دلیل صعب‌العبور و کوهستانی بودن و پراکندگی روستاها تا حدودی زمان بر است

خسارات مناطق زلزله زده جبران می‌شود
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز دقایقی پیش در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله زده شهرستان کوهرنگ گفت: این زلزله خسارت جانی در پی نداشته است.

اقبال عباسی با بیان اینکه خسارت‌های وارده در حال بررسی و ارزیابی است، افزود: سقف بسیاری از منازل مسکونی قدیمی در این منطقه فرو ریخته است.

وی با اشاره به اینکه اکثر منازل در این منطقه دچار ترک شده‌اند، ادامه داد: تیم‌های ارزیابی روستا به روستا خسارت‌ها را بررسی می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: خسارات وارده به منازل مسکونی و زیر ساخت‌ها جبران می‌شود.

عباسی گفت: ارزیابی وضعیت منطقه به دلیل صعب‌العبور و کوهستانی بودن و پراکندگی روستاها تا حدودی زمان بر است.

دستور رئیس جمهور برای رسیدگی فوری به وضعیت مناطق زلزله زده
رئیس دفتر آیت‌الله رئیسی صبح امروز در تماس تلفنی با استاندار چهارمحال و بختیاری پیگیر وضعیت شهرستان‌های زلزله‌زده این استان شد.

غلامحسین اسماعیلی در این تماس تلفنی ضمن بررسی روند اقدامات انجام شده برای امداد رسانی به زلزله زدگان، دستورات رئیس جمهور درمورد رسیدگی فوری به وضعیت زلزله زدگان و انجام اقدامات امدادی را به استانداران ابلاغ کرد.

زمین لرزه بامداد امروز چهارمحال و بختیاری باعث بروز خسارت در بخش های مختلف شده است اما میزان دقیق خسارت ها تاکنون مشخص نیست و بررسی های کارشناسی در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر: ۱۱۰٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha