هدف‌گذاری ایران برای افزایش ۱۰ درصدی جذب توریست در سایه اکسپو دوبی
عضو کمیته اکسپو اتاق ایران عنوان کرد

هدف‌گذاری ایران برای افزایش ۱۰ درصدی جذب توریست در سایه اکسپو دوبی

شیرکوند، عضو کمیته اکسپو اتاق ایران می‌گوید: با استفاده از فرصت اکسپو دوبی می‌خواهیم تا شهریورماه ۱۴۰۱، جذب توریست خارجی را بین ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از کرونا افزایش دهیم.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، عضو کمیته اکسپو و رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به افتتاح اکسپو دوبی می‌گوید: ایران در سال قبل از کرونا حداکثر حدود ۴۰۰ هزار توریست داشت که با استفاده از فرصت دوبی قصد داریم در قدم اول این تعداد را حفظ و در گام بعدی آن را به ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار نفر در شهریور ۱۴۰۱ برسانیم.

محمد شیرکوند در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران با بیان هدف‌گذاری‌های انجام‌شده برای صنعت گردشگری در اکسپو دوبی، می‌گوید: ما در کمیته اکسپو اتاق ایران این آوردگاه و پاویون ایران در اکسپو دوبی را یک جایگاه برای بازارسازی (و نه حتی بازاریابی) ایران می‌بینیم. یعنی به دنبال این هستیم که بتوانیم بالاترین سطح کیفیت اطلاعات و محتوا را ارائه بدهیم. این اتفاق در حال حاضر در سالن‌های صنایع‌دستی و میراث فرهنگی ما در اکسپو افتاده تا بتوانیم توسعه حداکثری داشته و از این آوردگاه برای معرفی به بهترین شکل استفاده کنیم.

او ادامه داد: به‌علاوه ما برای هفته گردشگری و پیوند اذهان در حال برنامه‌ریزی هستیم که بتوانیم با کشور فرانسه که در پاویون کناردستی ایران قرار دارد بتوانیم هماهنگی و گفت‌وگوی مشترک داشته باشیم.

شیرکوند با اشاره به انتخاب پاویون ایران در میان ۸ طرح برتر اکسپو از سوی اکسپو جهانی تأکید می‌کند: به دنبال این هستیم تا حداکثر بازدیدکننده تجارت محور در صنعت گردشگری را با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام می‌دهیم در فضای اکسپو جذب کنیم.

او ادامه می‌دهد: ما به دنبال این هستیم که در خود پاویون ایران، هم برای بازدید و هم برای ارائه محتوا و هم برگزاری جلسات B۲B برنامه‌ریزی کنیم و مبتنی بر آن بتوانیم تعاملاتی را ایجاد کنیم که برای اولین فصل سفر (High Season )سال ۲۰۲۲ که همزمان با شهریورماه در ایران خواهد بود بتوانیم حداقل بین ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از کرونا در جذب توریست رشد داشته باشیم.

شیرکوند می‌گوید: ما سال قبل از کرونا حداکثر حدود ۴۰۰ هزار توریست داشتیم. برخی اعداد ۸ میلیون نفر را مطرح می‌کنند که بیشتر به اعتقاد من شوخی است. ما اگر بتوانیم در قدم اول این ۴۰۰ هزار توریست را حفظ کنیم و بعد در گام بعدی آن را به ۴۲۰ یا ۴۵۰ هزار نفر برسانیم با توجه به سه سال درگیری دنیا با کرونا و ضعف اقتصادی که در دنیا پدید آمده و اینکه کشور ما یک مقصد خاص محسوب می‌شود این می‌تواند برای ما آورده بسیار بزرگی باشد.

کد خبر: ۱۱۰٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha