۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
صادرات ۶۸ هزار تن محصولات کشاورزی از گمرک بیله‌سوار
معاون اقتصادی استاندار اردبیل خبر داد؛

صادرات ۶۸ هزار تن محصولات کشاورزی از گمرک بیله‌سوار

اردبیل- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در نیمه اول امسال بیش از ۶۸ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

به گزارش بازار، ارژنگ عزیزی اظهار کرد: با هماهنگی گمرک کشور مقابل، صادرات محصولات صنعتی، کشاورزی و محصولات صنایع تبدیلی به کشور آذربایجان در حال انجام است که در نیمه اول سال فرآیند صادرات با قوت و قدرت به پیش رفته است.

وی تصریح کرد: ۵۰ هزار تن از محصولات کشاورزی صادر شده مربوط به سیب‌زمینی است که با آغاز برداشت این محصول روند صادرات رو به رشد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۱۸ هزار تن از محصولات کشاورزی صادر شده مربوط به سایر محصولات زراعی، باغی و لبنی بوده که از طریق گمرک بیله‌سوار به کشور همسایه صادر شده است.

عزیزی افزود: در حال حاضر روزانه ۳۰ تا ۴۰ کامیون به میزان ۷۵۰ تن سیب‌زمینی به آذربایجان ارسال می شود که در تلاش هستیم این روند صادرات سیب‌زمینی را با توجه به قیمت‌گذاری مناسب افزایش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از طریق گمرک آستارا شرایطی برای تردد کامیون‌های یخچال‌دار در گمرک بیله‌سوار فراهم آمده به طوری که ۱۰۰ دستگاه کامیون یخچال‌دار از طریق این گمرک به آذربایجان اعزام شدند تا صادرات محصولات متنوع را انجام دهند.

عزیزی اضافه کرد: فعالیت خوبی را در گمرک بیله‌سوار شاهد هستیم و تلاشمان بر این است تا با تعامل و ارتباط دوسویه با آذربایجان بتوانیم روند صادراتی را در نیمه دوم امسال نیز تقویت کنیم.

وی به آغاز فصل زراعت پاییزه در مغان اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی که شهرستان بیله‌سوار یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات زراعی در سطح استان است، سعی بر هماهنگی بیشتر با کشاورزان با رعایت الگوی کشت و توجه به زراعت محصولات کم آب‌بر است که در این زمینه تأکید بر تولید محصول استراتژیک گندم و دانه‌های روغنی بوده تا آب کمتری را مصرف کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در تلاش است تا با توجه به شرایط خشکسالی الگوی کشت مناسب را به کشاورزان ارائه کند تا زمینه کشت و زرع مناسب و مطلوب را شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۰۹٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha