۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
شورولت به دنبال پیشرانه‌ های ۶ لیتری
خودروهای اس یو وی قوی‌ تر می‌ شوند

شورولت به دنبال پیشرانه‌ های ۶ لیتری

شرکت خودرو سازی شورولت قصد دارد دو محصول تاهو و سابربن را به یک پیشرانه هشت سیلندر وی شکل با حجم ۶.۲ لیتر با قدرت ۴۲۰ اسب بخار مجهز کند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودرو سازی شورولت پس از عرضه سیلورادو جدید در ماه جاری به دنبال به روز رسانی بسیاری از محصولات خود به ویژه اس یو وی‌ ها برای سال ۲۰۲۲ است. برای این به روز رسانی دو مدل سابربن و تاهو را در نظر دارد تا از نظر قوای فنی تغییر ایجاد کند. این خودرو ساز برای مدل‌ های ۲۰۲۲ از پیشرانه محبوب ۶.۲ لیتری هشت سیلندر با آرایش وی شکل با ۴۲۰ اسب بخار قدرت استفاده خواهد کرد. این پیشرانه بر اساس آخرین استانداردهای آلایندگی تولید شده که می‌تواند عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشد.

مشتری هایی که خودروهای مجهز به پیشرانه‌رهای ۶.۲ لیتری برای تاهو سفارش می‌ دهند، از محصولی مجهز به سیستم تعلیق مغناطیسی در تریم‌ های پریموم و لوکس استفاده خواهند کرد که این مورد مشابه محصولات مجهز به پیشرانه Z۷۱ این شرکت است.

گفتنی است که بیشتر خودروهای شورولت از موتور های استاندارد هشت سیلندر با حجم ۵.۳ لیتر استفاده می‌ کنند، این درحالی است که نسخه‌ های مجهز به موتور دیزلی با حجم ۳ لیتر فقط از توربو شارژر استفاده می‌ کنند. تمام نسل‌ های تاهو و سابربن مجهز به گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک هستند که به سیستم تعویض الکترونیکی مجهز است.

شورولت قصد دارد برای بهبود آفرود نوردی و افزایش راحتی سفر مدل‌ های ۲۰۲۲ را به دیفرانسیل لغزش محدود یا LSD مجهز کند. این فناوری قابلیت حرکت بهتر خودرو در مسیرها خارج از جاده را می‌ دهد و از گیر کردن خودرو در موانع پیشگیری می‌ کند. هر چند این سیستم کنترل و بهبود مصرف سوخت را ایجاد می‌ کند، اما مهمترین مزیت آن افزایش سطح ایمنی است.

تغییرات در مدل‌ های ۲۰۲۲ شورولت فقط مختص به قوای فنی نمی‌ شود بلکه تجهیزات رفاهی مانند نمایشگر ها در این خودروها بزرگتر شده‌ اند.  از سویی ۱۳ عدد دوربین ۳۶۰ درجه در این محصولات نصب شده است. هرچند دیگر خبری از آینه در این محصولات نیست و جای آن را دوربین گرفته، اما شورولت به این موضوع اکتفا نکرده و سیستم اتو پارک را نیز برای خودروها تعبیه کرده است.

نکته قابل توجه در اینجاست که برای نخستین بار ابزارهای راهنمایی، جستجو و دستیار راننده گوگل در مدل‌های ۲۰۲۲ شورولت نصب خواهد شد. از سویی بیشتر نمایشگر ها در این خودروها مجهز به سیستم عامل اندروید است که ارتباط سرنشین با تجهیزات رفاهی را سهولت خواهد بخشید.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha