۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
۱۵۰ هزار تن کیوی از مازندران صادر شد| تخریب ۳ هزار و ۵۰۰ فقره ساخت و ساز
رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

۱۵۰ هزار تن کیوی از مازندران صادر شد| تخریب ۳ هزار و ۵۰۰ فقره ساخت و ساز

ساری- شهیدی فر، رئیس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه این استان قطب تولید کیوی کشور است، گفت: پارسال ۱۵۰ هزار تن کیوی از مازندران صادر شد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۶۰ درصد کیوی کشور در استان تولید می شود، گفت: بیش از ۱۵۰ هزار تن کیوی سال قبل از استان صادر شد و این میزان در سال جاری نیز افزایش خواهد یافت.

وی با اظهار اینکه باغات مرکبات خوبی در غرب استان وجود دارد، گل و گیاه را از دیگر ظرفیت های صادراتی غرب استان بیان کرد و گفت: گل و گیاه نادر و کمیابی در منطقه تولید و صادر می شود.

وی با اشاره به وجود پدیده تغییر کاربری اراضی در استان اظهار داشت: متاسفانه برخی از اراضی به بهانه های مختلف و اجرای طرح ها، زیر بار ساخت و ساز می رود و متاسفانه جرایم متناسب با تخلفات نیست.

شهیدی فر به همکاری دستگاه قضایی برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز اشاره کرد و گفت: بحث امنیت غذایی امری بسیار مهم است و نباید اجازه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی و بسترهای تولید غذا داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال ۱۵۰ هزار هکتار از مزارع زیر کشت محصولات پاییزه خواهد رفت، گفت: نهاده ها و بذور مورد نیاز برای کشت محصولات پاییزه تامین شده است.

وی گفت: در سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری با همکاری دستگاه قضایی در اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha