۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
آیا رونق بازار طلا رنگ می بازد؟
تحلیل بازار فارکس؛

آیا رونق بازار طلا رنگ می بازد؟

در روز چهارشنبه هر اونس طلا در بازار جهانی به قیمت ۱۷۶۰ دلار مبادله شد ولی بررسی سیر تغییرات قیمت در میان مدت نشان از کاهش قیمتها دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: با وجود اینکه قیمت کنونی طلا در بازار جهانی از قیمتی که در ماه های قبل تجربه شده است پایین تر بود ولی گزارشهای روزانه از افزایش قیمت نسبت به روز قبل حکایت دارد.

طبق گزارش منتشر شده توسط فارکس دیلی در اولین ساعات امروز ۲۲ سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی هر اونس طلا در بازار جهانی با قیمت ۱۷۶۰ دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل از آن با افزایش ۲۰ دلاری همراه بود.  

این وب سایت تحلیلی تاکید کرد فعالیتهای سفته بازی عامل اصلی افزایش قیمت طلا است و این وضعیت تا زمانی که أوضاع اقتصادی دنیا تحت کنترل در بیاید ادامه خواهد داشت.

با وجود افزایش روزانه قیمت طلا در بیست و چهار ساعت گذشته، بررسی قیمت این فلز پر ارزش در میان مدت نشان از کاهش شدید قیمت دارد. طبق گزارشهای رسمی در روز ۱۵ سپتامبر هر اونس طلا در بازار جهانی قیمتی برابر با ۱۸۰۶ دلار داشت در حالیکه در روز سوم سپتامبر همین سال هر اونس طلا با قیمت ۱۸۳۳ دلار مبادله می شد.

فارکس دیلی در تحلیل بازار طلا نوشت: «در دو هفته اخیر بازار طلا نوسانات زیادی را تجربه کرده است. در این دو هفته ارزش سهام در بازار امریکا کاهش زیادی پیدا کرد و دلیل آن هم نگرانی در مورد اتمام پروسه تزریق به اقتصاد و توقف طرح های حمایتی است. مقایسه وضعیت بازار طلا و بازار سهام نشان می دهد بازار طلا آسیب پذیری کمتری در مقابل تحولات منفی دارد و هنوز هم بازاری ایده ال برای سفته بازی است. به همین دلیل زمانی که بازارهای دیگر سود زیادی به همراه ندارد، بازار طلا می تواند به محلی برای کسب درامد و سود تبدیل شود.»

روز گذشته هر اونس طلا در بازار جهانی قیمتی برابر با ۱۷۴۱ دلار داشت که پایین ترین قیمت تجربه شده از روز ۱۱ اوت امسال تاکنون بود. اما سوال مهم این جاست که روند تغییرات قیمت طلا در روزهای پیش رو چگونه خواهد بود؟

 این وب سایت تحلیلی نوشت: «با وجود اینکه بخش زیادی از فشارهای ناشی از کرونا روی بازار طلا از بین رفته است ولی  همچنان این فلز به عنوان بهشتی برای سرمایه گذاران معرفی میشود. سرمایه گذاران برای حفظ دارایی های خود در مقابل تنش های اقتصادی، تورم و چالشهای روزهای پساکرونا به بازار طلا روی خواهند أورد و همین تقاضای مازاد زمینه را برای رشد قیمت در این بازار فراهم می کند. البته نباید از فشارهای ناشی از احیای اقتصاد و ایجاد بازارهای جایگزین برای  سرمایه گذاری هم غفلت کرد.»

 تحلیل گران بر این باورند که قیمت مقاومتی برای هر اونس طلا در بازار جهانی بین ۱۷۵۵ تا ۱۷۶۰ دلار است و احتمال می رود تا انتهای این ماه میلادی، قیمت طلا در همین سطح باقی بماند. اگر فدرال رزرو امریکا تصمیم بگیرد تزریق به اقتصاد را متوقف کند، فاکتور مهم دیگری روی بازار طلا فشار وارد خواهد کرد که می تواند شرایط را تغییر دهد.

قرار بر این است که امروز چهارشنبه، رییس فدرال رزرو امریکا در جلسه ای رسمی به تشریح أوضاع اقتصادی و سیاستهای فدرال رزرو در ماه های پیش رو بپردازد. این سخنرانی را می توان یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها روی بازارهای مهم مالی در دنیا قلمداد کرد اگرچه در سخنرانی های قبلی بارها تاکید شده است که روند تزریق به یکباره متوقف نمی شود و قبل از هر تغییر بزرگی در این سیاست اطلاع رسانی خواهد شد. در صورتیکه آمارهای مثبتی از اقتصاد منتشر شود و امید به توقف طرح تزریق در اقتصاد بالا بگیرد، عملکرد تمامی بازارهای مالی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۰۸٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha