۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
سفرهای نوروزی به مازندران ۸۰ درصد کمتر شد
استاندار مازندران:

سفرهای نوروزی به مازندران ۸۰ درصد کمتر شد

ساری - استاندار مازندران گفت: میزان سفرها و ورودی مسافران به استان در موج اول سفرهای نوروزی تاکنون ۸۰ درصد کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان با تاکید بررعایت موارد بهداشتی برای پیشگیری از کرونا اظهار داشت: در حال حاضر شمار بیماران بستری شده در مراکز درمانی به تعادل رسیده است و باید با تعامل و همدلی مانع شیوع ویروس شویم.

استاندار مازندران با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی سفر و ورود مسافران به استان تاکید کرد: مازندران در شرایط حاضر برای میزبانی و سفر مناسب نیست و امیدواریم مردم به این مسئله توجه کنند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی غیرضرور تا پایان ۱۵ فروردین ماه باید تعطیل باشند، بر لزوم ماندن در خانه و قرنطینه خانگی تاکید کرد و گفت: با واحدهای صنفی متخفی که همراهی نداشته باشند، برخورد قانونی صورت می گیرند.

وی با عنوان اینکه با ایجاد فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و اماکن عمومی باید زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم، تصریح کرد: راه اندازی فروشگاه های مجازی می تواند به کسب و کار در بازار رونق بخشد و باید این مراکز مجازی تقویت شود.

استاندار مازندران، همراهی و کمک بخش خصوصی را برای تامین و تولید ماسک و اقلام بهداشتی مطلوب برشمرد و با اشاره به انتصاب بازرسان ویژه برای بررسی وضعیت شهرستان ها برای رصد شیوع کرونا، یادآور شد: هدف از این بازرسی ها کاهش شیوع بیماری کرونا در جامعه است.

حسین زادگان با عنوان اینکه وضعیت روستاهای استان از نظر کاهش شیوع بیماری کرونا نسبت به شهرها مطلوب تر است، ادامه داد: پدافند زیستی در روستاها تشکیل شده و براساس شیوه نامه ای به دهیاران ابلاغ شد تا موازین بهداشتی در روستاها را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

استاندار مازندران با اشاره به درپیش بودن ۱۳ فروردین و سنت سال های گذشته حضور در تفرجگاه ها و پارک های جنگلی از مردم خواست امسال این سنت را کنار گذارند و از حضور در این اماکن خودداری کنند.

کد خبر: ۱۰٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha